Halvvägs men snart framme

Vaknade och tyckte att allt kändes segt. Några jobbtankar, en ömmande nacke, semesterlängtan. En varm hand på min mage som bråkat i veckan. Regnsmatter mot rutan, tända ljus på bordet. Starkt kaffe och havregrynsgröt med jordgubbar. 

Det går att arbeta resten av veckan också, vi är ju snart halvvägs in i den. När jag tittar ut genom fönstret känns det ju ok att det inte är semester. Höstkänningar i början av juli? 

Lånade hem en blodtrycksmätare häromdagen, eftersom jag tänkt på det där med hur stressad jag blir av att göra tester på Vårdcentralen. Det blir en ond cirkel och den hoppas jag bryta nu. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Halvvägs men snart framme

  1. Maria skriver:

    Visst är det lite skönt att inte ha semester när vädret inte är med en?

  2. pysbloggen skriver:

    Här sitter jag med fleece-kofta och fryser, burr.

  3. krackelerad skriver:

    och jag tycker regnet är en välsignelse, Iaf idag, just nu.

  4. Znogge skriver:

    Den svenska sommarren är väl som den är… Hoppas trycket var ok.

  5. MiesLiv skriver:

    Usch för stress och dåligt väder… fast som sagt, jobbar en så funkar regn.
    Hos mig skiner solen idag. 🌞

Kommentera

