Sådärja!

Nu är det semester!

Nöjd med min extra arbetsinsats under de två senaste veckorna, kunde jag logga ut och larma bygget igårkväll. Hemma väntade mAnnen med mojito och semesterkänsla.

Idag har jag lyckats sitta stilla i min sköna fåtölj på framsidan av lilla huset, druckit kaffe och läst en god stund. Lyckades få sammanhang i tegelstensboken, Akta dig för kärleken. Det är en samlingsvolym bestående av tre böcker, skriven av Anne Swärd. Jag häpnar bitvis över hennes språk, det enkla och träffande. Underbart!

Tidigare idag förundrades jag över vilken påverkan växter har på mig, när vi var i en trädgårdshandel för att köpa en ros till min favoritsvägerska och dito svåger. Jag blir så lugn, jag går långsammare, andas djupare, förlorar mig i allt det vackra. Närheten till naturen är en gåva.

Nu ska hjärnan få snurra lite lugnare ett tag har jag tänkt mig. Kan för övrigt meddela att blodtrycksmätaren som jag lånat, visar betydligt snällare siffror, än den på Vårdcentralen. Det uppskattas.

Ny kamera inhandlades förresten förra lördagen. Berättade jag det? Imorse hittade jag roliga funktioner i den och ser framemot att få använda den.

Dags att fixa till sig inför kvällens middag. Tidigare nämnd svåger hämtar oss om en timme och jag hoppas att byxorna som jag glömde i tvättmaskinen i förmiddags har torkat i vinden. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Sådärja!

  1. Maria skriver:

    Växter har en balsameffekt för hjärnan.
    Ha en riktigt skön semester nu!

  2. MarveW skriver:

    Ha en riktigt skön semester!

  3. pysbloggen skriver:

    Tänk att få ha en trädgård utanför knuten, lycka! Även om jag inte är någon planterare.

  4. MiesLiv skriver:

    Så härligt med semester, det är dig väl unt. Jag håller ställningarna ett tag till innan jag går på ytterligare ledighet. Å vem vet, vi kanske ses då. 🙂
    Ha det riktigt gott nu!

  5. Corleonia skriver:

    Semester och ny kamera!? Vilken härlig kombo. kan bara bli hur bra som helst! 🙂

  6. Znogge skriver:

    Visst är närheten till naturen en lisa för själen! Grattis till semestern och den nya kameran. Hoppas ni ska trivas bra tillsammans!

  7. miatankar skriver:

    Önskar dig en riktig fin semester. Mojito… vad är det? En drink? Ibland hänger jag inte med i alla moderna uttryck och namn på saker och ting… 🙂

Kommentera

