Den sved

De senaste åren har jag blivit alltmer rädd om min tid. Därför har jag prioriterat vem jag umgås med och tackat nej till både människor och tillställningar som jag känner ”inte ger mig något”.

Plötsligt inser jag att jag inte är ensam om det… 😯 Naturligtvis blir jag själv utsorterad emellanåt. Sånt är livet! 

Imorgon blir det nya tag och då kanske jag ska berätta om Italiensemestern eller nya kameran som kan fånga månen? 

Den som lever får se!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Den sved

  1. MarveW skriver:

    Ack så trist. Man hoppas ju på någon form av ömsesidighet.

    • pbloggen skriver:

      Så är det med vänskap, har jag lärt mig. Vi behöver varandra vid olika delar av livet, det händer mycket som påverkar helt enkelt.

      • MarveW skriver:

        Men jag tänker att man inte behöver ”ge upp” varandra för gott, mer som att ta en paus. Ibland är det ju härligt att hitta tillbaka till gamla vänner igen. Därav försöker jag att ha inställningen att man ibland är inne i perioder då man inte umgås men man bryter inte helt och återkallat.

  2. Maria skriver:

    Vilken fin molnbild

  3. pysbloggen skriver:

    Så är det verkligen! Det är jobbigt att bli bortvald, även om det bara är tillfälligt.

  4. WoW skriver:

    Ibland kan det ju vara så enkelt att tiden som du säger inte räcker till, men det känns ju ändå lite tråkigt 😦

  5. Znogge skriver:

    Så blir det har jag noterat. Viss vänskap är som kondition – en färskvara medan annan vänskap består.

    Kram

  6. miatankar skriver:

    Jag har aldrig haft speciellt stort umgänge, men de jag umgåtts med har känts rätt just då. Vissa finns kvar från tidernas begynnelse, eller i vart fall sedan min ungdom… 🙂

  7. miatankar skriver:

    PS! Kanonfin månbild. Vad är det för kamera, ser fram ett inlägg om den… 🙂

  8. Det trista är när man blir ”bortvald” genom tystnad. Lite fegt tycker jag! (inte för att jag säger att det är så DI gjort men jag har upplevt det ett par ggr) var ärlig istället och säg som det är!

    • pbloggen skriver:

      Nej, det är nnog inte så jag tänker. Jag skulle inte lyfta luren och ”göra slut”, det rinner bara ut i sanden. Detta förutsatt att inget speciellt har hänt, vänskapen har bara svalnat och stelnat.

  9. gunnardeckare skriver:

    ”No man is an Island” John Donne. Vilken fin bild av månen! Magiskt när jag klickade på den och man bara ser en svart bakgrund. Italien låter trevligt!

  10. Maria skriver:

    Det där man vänskap och avslutande/pauser av sånt är inte enkelt. Man tar ju inte ut skilsmässa och bodelar precis. Att låta det rinna ut i sanden tycker jag är det bästa. Man behöver inte alltid förklara saker och ting för människor. Ibland gör det mer skada än nytta. Några vänskapsdörrar stängd och andra öppnas. Så ser livet ut.

    • pbloggen skriver:

      Jag tänker lite så jag också. Det bleknar helt enkelt och så får det vara. Jag avstår nog ifrån att höra det sanningsenliga svaret på frågan ”varför vill du inte umgås med mig mer?”.

  11. Corleonia skriver:

    Månen har du fångat fint!

Kommentera

