Hellre lite än inget alls

Den här sommaren har bara runnit väg, förbi på något vis. Just nu hade det varit enkelt att fokuser på det som inte blev, men jag vet att min hjärna och själ mår bättre av att jag plockar fram russinen ur upplevelsekakan.

Spontant och plötsligt stuvades cyklarna in i bilen härom kvällen, och istället för att fastna hemma upplevde lite av Malmö på två hjul. Bilen ställdes på en av parkeringarna vid Ribersborg, sedan cyklade ut mot Limhamn där en hamnfestival hölls. Massor av folk var ute längs vägen. Det promenerades, cyklades, joggades och så var det de där märkliga brädorna på hjul, vad de nu heter. Underbart med detta folkliv och helt magiskt att cykla längs havet en stilla sommarkväll. Målet för turen var ”Goodnight sun”, som hölls nere i Västra hamnen. Där spelades musik till solnedgången under en period. Just vår kväll var det kanske ingen musik som tilltalade och höll oss fast. Men vad gjorde det när jag kunde gå runt med kameran och försvinna in i den världen en stund? Jag gör nämligen det – slukas upp och glömmer tid och rum. Åh, vad jag älskar det, jag som annars har så svårt för att stänga av vad som händer runtom mig.

 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Hellre lite än inget alls

  1. pysbloggen skriver:

    Fantastiskt vackert!

  2. MiesLiv skriver:

    Åååååh…. ❤️

  3. livetslimbo skriver:

    Brädorna på hjul…om det inte är en skateboard du menar så är det en airboard 😉

  4. Maria skriver:

    Vilka fina bilder!

  5. WoW skriver:

    Ser härligt ut, jag hade velat ha en skön stad närmre…

    • WoW skriver:

      Där jag kan cykla omkring om natten som jag gillar så mycket.
      Det gör sig liksom inte härute oftast!

  6. pbloggen skriver:

    Tack! Jag tyckte själv att de blev bra. 😊

  7. MarveW skriver:

    Så härligt att bli uppslukad. Det behövs.

  8. Znogge skriver:

    Så vackra bilder! För övrigt kan jag bara hålla med…

  9. Corleonia skriver:

    Fotografera är så kul! Du har fått till verkligt fina bilder. 🙂

Kommentera

