Och jag då?

Tvåsamhetsämnet har behandlats i Bloggosfären. De som lever som singlar är nöjda med det och… Det är kanske bara jag som är osinglad? Och vet ni? Jag trivs med det. Det är ju strålande! Vi har kommit upp i den åldern då vi kan välja själva. Barnen har i de flesta fall lämnat boet och vi behöver inte ta hänsyn till just det. 

Jag ”klarar mig själv”, dvs jag har ett arbete som inbringar så pass mycket pengar att jag har råd att betala för min lilla bil, min älskade bostadsrätt och maten som jag vill ha på bordet. En och annan flaska vin och till hösten en flaska whisky ryms i budgeten. Jag är frisk och stark nog att orka bära matkassar. Men jag är en tvåsamhetskvinna. Jag tror inte ens att jag är speciellt svår att leva tillsammans med. Här dubbelcheckar jag med mAnnen, och jag blir mycket sällan arg, irriterad eler tjurig, bekräftar han. Ändå tror jag mig inte vara slätstruken. Jag är bara så här. 

Idag har jag bjudits på brunch hemma hos Äldsta, där även hennes bästa vän med. Jag fick gosa och leka lite med min lilla prins en stund. Precis sådär som jag vill göra. Efteråt tog jag en sväng hos Erikshjälpen, hittade något jag inte letade efter: fem exemplar av mina favoritglas som inte produceras längre. Sedan åkte jag hem, grejade lite, tvättade håret och tod tåget till stan. På Kafé Agnes mötte vännen B upp, mannen som har ett hjärta av guld och en själ av glas. Just nu. Vi åt vegansk skördekaka och jag visade att havremjölken blandar sig fint med kaffet, bara man rör om i koppen. 😀 Om ditt och datt och mest väsentligheter, pratade vi en timme innan vi gick ner mot Stortorget. Där såg vi människor i regnbågens alla nyanser samlas inför årets parad, pratade lite till innan vi tog farväl av varandra. Jag och kameran gick runt, men idag hittade jag inte inspiration eller rätt objekt. Det är så med det kreativa, ibland funkar det – ibland inte. 

Himlen öppnade sig när tåget rullade in på hemmaperrongen och jag skrattade hela vägen hem, där jag satt på min cykel med benen spretandes rakt ut för att undvika det värsta stänket. Hemma lagade jag middag för en gångs skull, stekt fläs och löksås. Jaja, inte ett dugg politiskt korrekt, men ibland blir det så. Nu har mAnnen fixat med ett gammalt skrivbord som han köpte på Sopstationen igår och jag har druckit Aperol.


Det här är mitt liv och jag trivs och det är det som är finessen. 😀

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Och jag då?

  1. pysbloggen skriver:

    Men å, stekt fläsk me löksås, är du på rikt? Så himla gott!

  2. WoW skriver:

    Skönt att du hittat det som passar dig bäst!
    Jag får väl räkna mig till de tvåsamma även om vi på papperet är skilda. Snart 27 år är ju också en bedrift även om det svänger lite ibland 🙂

  3. MiesLiv skriver:

    Jag är för det mesta nöjd med nuet. Är jag inte nöjd, gör jag något åt det. Just därför är jag ju singel. Eller vad jag nu ska säga att jag är… Singel med särintresse kanske! *S*

  4. gunnardeckare skriver:

    Jag har varit tvåsam i 47 år och hoppas på många fler

  5. Corleonia skriver:

    Fläsk och löksås – mumma!
    Härligt att få umgås med de man önskar! 🙂

  6. Maria skriver:

    Och jag vet inte. Idag är jag en tvåsam singel 😳

  7. lenaikista skriver:

    Det är ju precis som du skriver: Att man hittar det liv man själv trivs med.
    Blev inspirerad, så jag skrev om mitt,som ju råkar vara tvåsamt. 😉

  8. Znogge skriver:

    Finessen är just att hitta det som är rätt för en själv! Jag trivs med tvåsamheten och vill inte byta ut den 😀

    Kram

  9. miatankar skriver:

    Åjo ni är många som lever i tvåsamhet och trivs med det, liksom det finns de som levver i tvåsamhet av vana men inte trivs. Samma är förstås förhållandet för oss singlar, en del trivs och andra hatar singellivet…

  10. ina skriver:

    Åh nu fick du mig att längta efter att cykla i regn 🙂

  11. Tomtan skriver:

    Härligt att trivas med det man har. Tror jag gör det åxå 😀

Kommentera

