Här är jag!

Visst har ni undrat vart mina ord tagit vägen? 😎 De finns inuti, de jagar varandra runt runt. De slirar ner om hjärtat, upp i huvudet men icke att de kommit ner genom fingrarna. Nåväl, jag lever och har hälsan, tackar som frågar. 

Veckan som gick bjöd på bubbel, skratt och massor av prat med Sötaste A och hennes bästis sedan skolåren underbara B. Redan ett par sippar in på proseccon konstaterade hon att det skulle bli en ärlig och intim kväll. Det blev det! Oj, vad vi avhandlade viktigheter tillsammans. Dagen efter var jag ledig och åkte med Fina S på en liten Sommarkortstur till Helsingborg. Där besökte vi Dunkers kulturhus, kollade in en söt Pettssonutställning och en härligt färgsprakande Camilla Thulindito. De är mysiga, våra små utflyktsdagar. ❤️

Jag som är måttligt intresserad av mode, absolut ohändig och som föredrar rena, enkla material blev fullkomligt uppslukad av alla de vackra kläderna. Vilka konstverk! Jag uppskattar dessutom att gå med headset och lyssna på kreatören  som berättar historier kring kläderna. De ger så mycket mer än att läsa på skyltar. 

Söndagen har ägnats åt en liten Österlenutflykt. Nere vid Haväng tog vi en liten promenad, badkläderna som jag hade packat glömde vi i bilen, tyvärr. 

Den ädle mAnnen doppade fötterna i vattnet och konstaterade att det inte var badvänligt. Precis då bröt solen genom molnen och minuten senare bröt min knubbsälskropp genom vattenytan. Kvar på stranden stod en leende man som lovade att låna ut sin MFF-tröja som handduk till mig. 😊 

En härlig avslutning på helgen!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Här är jag!

  1. MarveW skriver:

    Härlig läsning. Nu måste jag nog tänka om i semesterplaneringen.

  2. WoW skriver:

    Jag vill ha sand som du, men får hålla tillgodo med klippor. Det duger det med 😉

  3. livetslimbo skriver:

    Camilla Thulin är fantastisk på det hon gör.

  4. Maria skriver:

    Din lilla badgalning!

  5. pysbloggen skriver:

    Och ja, jag har undrat.

  6. Znogge skriver:

    Så härligt! Klart att man ska passa på och ta ett dopp när tillfälle gives 😀

  7. miatankar skriver:

    Havet är både vackert och härligt att bada i när det är badvänlig temperatur i vattnet… 🙂

Kommentera

