Ordning och reda..?

Läste i en blogg nära mig om att ha ordning och reda eller inte. Log för mig själv,eftersom jag känner att jag har förändrats i det där. Jag tror att jag har mer ordning idag, än förut. Tänkte på det så sent som i morse, när jag plockade undan på soffbordet. Inga fjärrkontroller och tidningar där när dagen börjar. Filtarna i soffan ska ligga ihopvikta och inte i långa korvar. Det där bekymrar inte mAnnen… I köksskåpen gäller jämna rader och färgsortering. 🙂 Däremot så finns en fåtölj i sovrummet där använda kläder trängs. Ingen är fullkomlig! 😉image

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ordning och reda..?

  1. Maria skriver:

    Stolar rent generellt är perfekta ställen för kläder 😊

  2. Znogge skriver:

    Jag har definitivt bättre ordning nu än för men någon pedant är jag inte. Så det kunde med andra ord bli bättre 😉

  3. livetslimbo skriver:

    Jag börjar ge upp om ordningen nu när 25åringen är hemma igen. Garderoberna är som om det pågår en massaker medan dörrarna är stängda. Och allt som inte får plats hamnar i diverse högar. Otrivsamt. Och jag ser just inget slut på det.

  4. gunnardeckare skriver:

    Jag är bra på att ha ordning för det mesta men kläder är ett undantag😃

  5. MarveW skriver:

    Jag skulle vilja ha välsorterat och lite grejer men då trivs jag inte. Jag behöver någon form av kreativt kaos. Men det är ju så fint med ordning och reda.

  6. pysbloggen skriver:

    Jag är döpetig på vissa saker, men i stort en slarvsparv. Vilka vackra glas!

    • pbloggen skriver:

      Jag föll direkt när jag hittade glasen. De är asymmetriska vilket kan skapa lätt förvirring. 😉
      Gissa om jag blev lycklig när jag hittade fem glas hos Erikshjälpen för ett par veckor sedan. De produceras inte längre, så det är enda chansen. 😊

Kommentera

