Söndagmorgon

Vaknar till dunder och brak och blixtar som lyser upp sovrummet. Ligger kvar en stund och njuter av det mäktiga, innan jag drar av mig täcket och går ut. Det finns få saker som slår att stå naken i hällregn. 😉

Idag är jag tacksam för att jag spenderade gårdagen vid havet. Efter ett par timmars soldyrkande med bokläsning och filosoferande, mötte Käre M mig i restaurangen. Vi lunchade tillsammans, pratade lite viktigheter och planerade kommande lilla resa. I början av september åker jag och mAnnen till Gran Canaria, där vännen har en lägenhet. Just i detta nu ser det ut som om hon kan vara där några dagar tillsammans med oss. Det var en glad överraskning! Jag har ju sett framemot att hon ska visa oss de små guldkorn hon hittat i form av mysiga tapasställen, barer och strandflikar att njuta av.

Precis innan jag skulle sätta mig i bilen, messade Äldsta att hon var med lilla familjen på stranden. Det blev en liten stund tillsammans med min lille prins, som fortfarande tycker att det finns läskiga saker i havet och gärna står stilla med vatten upp till knäna och bara tittar. Väl uppe på gräset är det mer drag i honom, där han far fram som en tromb tillsammans med sin fotboll. 


Nu väntar kopp nummer två och jag ska fortsätta att njuta av ljudet från regnet och stearinljusens fladdrande lågor.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Söndagmorgon

  1. pysbloggen skriver:

    Här lyser solen efter en lördag i regn och rusk!

  2. Corleonia skriver:

    Jag tycker om att se på åska när det är en bit bort.
    Ha en fin söndag!

  3. Znogge skriver:

    Så härligt att ha en solresa att se fram emot!

    Kram

Kommentera

