Nattligt fenomen

Har du någonsin vaknat mitt i natten och känt dig oövervinnlig? 

Har du någonsin legat där under täcket precis innan gryningen och varit övertygad om att ”det här fixar jag, inga problem”?

Märkligt det där hur STOOORA problem som kan uppenbara sig när man är alldeles ensam och världen sover. Tänk om det rationella tänkandet kunde berätta att någonstans på jordklotet är det dag och ljust just då. Folk släpar hem matkassar eller sitter på en buss på väg till jobbet. Men så funkar inte hjärnan. Inte min iallafall.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Nattligt fenomen

  1. MiesLiv skriver:

    Nä, några sådana tankar finns inte under vargtimmarna. Mest elände…

  2. pysbloggen skriver:

    Jag kan vakna till på natten och ha storslagna planer. De blir för sällan realiserade, men är ändå härliga. Fast vissa nätter är mindre härliga. Och en del nätter märks knappt av.

  3. gunnardeckare skriver:

    Det är nog oftare tvärtom för mig

  4. Maria skriver:

    Nä men jag känner ofta det så om dagarna 😉

  5. livetslimbo skriver:

    Jag nojar ofta över hur mkt jobb det ska bli en viss dag men jag antar att just den känslan också bidrar till att vara sjukt snabb och effektiv när det behövs.

  6. Corleonia skriver:

    Det hade varit underbart att ha den tanken!
    Ha en fin dag!

  7. lenaikista skriver:

    I vargtimmen får åtm jag påminna mig om att det ser annorlunda ut efter frukost. Fast jag tror mig inte riktigt… 😦

Kommentera

