Gallerinatten som kom av sig

I lördags var det dags för den årliga Gallerinatten i min stad.

Kvällen inleddes med ”ett glas vin innan vi åker in och kollar på konst” tillsammans med ett par kompisar. Som ni vet så kan det där glaset bli både två och tre, tilltugget tuggas upp, samtalet flyter iväg liksom tiden. Därför blev det inte så många galleribesök, men vad gjorde det när mötet mellan människor är det som är viktigast? Några få bilder blev det bara och inte var det på skulpturer eller prisade målningar. Det blev förevigande av sånt som fångar mig och min blick. 😉

wp-1474788961072.jpg

Entrén till Moderna – orange favorit.

Say nomore…

 

Löjligt förtjust i dörrar och grindar är jag ju.

 

Färgrikt och mina tankar tog en loop och såg små konstnärer framför mig.

 

En ensam målning på tork.

Minns ni när vi köpte LP-skivor? Minns ni konvoluten?

Stora maskiner är också konst.

 

Installation eller lek? Kanske samma sak?

 

Gamla väster med de små vackra husen.

 Det var nog något mer jag ville berätta, men nu måste jag fixa till mig inför torsdagen. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Gallerinatten som kom av sig

  1. Corleonia skriver:

    Vad häftigt! 😀

  2. gunnardeckare skriver:

    Där fick du med en hel del kultur tycker jag! Det är enkelt att streama musik men magin med vinylskivorna är svårt att ersätta. Ta bara skivomslagen som ibland är rena konstverk.

  3. MiesLiv skriver:

    Så fina bilder… Ja, förutom den där blåvita saken du kom dragandes med. *S*

Kommentera

