Nya vindar

Det går fort nu och ändå kommer det inte att gå så här sakta framöver.

Gårdagen spenderades i Malmö, där jag och 75 kollegor uppdaterades i vad som händer i företaget/branschen. Den digitala revolutionen rusar på och ställernya krav. Utmanande och spännande. Det här gäller förstås inte bara vår bransch, det gäller överallt. Fantastiskt inspirerande att lyssna på människor som lever närmre händelsernas centrum, både i tanken och geografiskt. Att arbeta i södra Skåne för ett företag med kärnan i vår huvudstad, det är vad det är. Jag skulle vilja vara närmre, så att känslan och energin kunde spilla över på mig. Det gäller ju att lyfta blicken nu och se nya möjligheter, inte förbanna och fördöma utvecklingen. Den lär komma ändå.

När jag var på en flygplats senast blev det så tydligt att något har hänt de senaste åren. Tidigare var det ”de yngre” som satt med böjda nackar över paddor och mobiler. Nu är det alla. Kala hjässor, rosafärgade håtofsar, stålgrå tinningar, dreadlocks och blåskimrande lockar. Nya krav ställs, nya idéer måste kläckas. 

Hur märker du av det här i din vardag? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nya vindar

  1. pysbloggen skriver:

    Jag märker inget, jag sitter så själv😉

  2. gunnardeckare skriver:

    Jag är pensio men ändå lite teknik-freak och försöker hänga med och det kommer nya saker hela tiden som förändrar vardagen.

  3. Znogge skriver:

    Jag märker det tydligt genom att alla barn i åk 4 i princip har det senaste på mobilfronten. Vart man än kommer är det samma sak. Vid matbordet stör det mig dock så där får det vara mobilfritt. I alla fall om man har gäster…

Kommentera

