Bonusmåndag

Många mil i bilen blev det under ”långhelgen” som nu ligger bakom mig, 240 närmare bestämt. Då kändes det lyxigt att vara ledig på måndagen. Tanken var ju egentligen att stanna i Frankrike till måndagmorgon, men vi ändrade det. Toppen!

Efter dagar med lite obalans i matintaget, kändes det skönt att inleda veckan med en god smoothie. 😉

Eftersom jag läste ut min bok på hemvägen, var ett biblioteksbesök givet. Eller snarare två faktiskt. Jag är ju löjligt glad för att gå runt bland hyllorna och botanisera.

Malmö stadsbibliotek är en favorit just för att själva byggnaden är så vacker. Där kan jag bara gå runt och insupa atmosfären och ljuset.
Det är spännande att se hur biblioteken förändras. Igår upptäckte jag rum där barn satt och spelade instrument, ganska otippat för några år sedan. Idag är det rörelse och puls på våra bibliotek, förr var det stilla och tyst som i en kyrka.

 

Det blev en liten hög böcker. Några handlar om champagne, eftersom mitt intresse för bubblorna väcktes efter besöken på några olika vinhus. En bok om Australien fick också följa med hem. Jag hoppas ju på att få göra en resa dit under nästa år. 

Sist, och faktiskt minst, uppföljaren till Sofie Sarenbrants ”Visning pågår”.

Nu kan hösten komma med mörka, blåsiga kvällar. Jag är förberedd.

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Bonusmåndag

  1. WoW skriver:

    Skönt när man vinner en extra dag sådär 😉

  2. Corleonia skriver:

    Biblioteket – vad fint! Där kan man säga att det är högt i tak. Vilken nu påminner mig om att jag tänkt se om det fanns lite trevliga ljudböcker att låna för att lyssna på i bilen.
    Låter som din höst är räddad med bokläsning 🙂

  3. gunnardeckare skriver:

    Jag älskar bibliotek och Malmös är ett av de bästa jag har sett.

  4. pysbloggen skriver:

    Som en godispåse! En påse blandade böcker.

  5. Znogge skriver:

    Visst är stadsbiblioteket fint. När vi bodde i Malmö var jag där titt som tätt men nu håller jag mig till lillhålans som också är bra.

Kommentera

