För vems skull?

Sitter på bussen för ovanlighetens skull.  Förvånas nu, som alltid, över hur få som använder bälten. Bussen är sprillans ny, så rimligen funkar de.

Jag är lika rädd om mitt liv när jag åker buss, som när jag åker bil.

Jaja, var och en gör som den vill. Att det sen finns en lag som reglerar det behöver jag väl inte nämna? Det är ju för min egen skull jag spänner fast mig. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till För vems skull?

  1. gunnardeckare skriver:

    Jag spänner alltid fast mig i bussen om det finns bälte. Förbättrar oddsen kraftigt om det sker en olycka

  2. pysbloggen skriver:

    Min mamma jobbade på det som hette trafiksäkerhetsverket, jag har alltid bälte.

  3. Corleonia skriver:

    Visst är det märkligt? Eller r det så många som aldrig åkt bil – tänker jag. Bälte på – en självklarhet. Vem vill bli träffad av en ”elefant”? Inte jag ..

  4. Znogge skriver:

    Jag tänker ofta det samma! Senast jag åkte buss så var jag den ända som använde bälte och då körde bussen stora delar av resan på motorväg. Begriper inte hur folk tänker…

    • pbloggen skriver:

      Ja, här är det ju bara bälten i ”de gula” bussarna och då blir det vägar med högre hastighet. Skönt att vi är flera som nyttjar bältena. Vi kanske smittar de andra? 😊

  5. Cecilia N skriver:

    Men att vi är fastspända räddar ju även dem som vi inte kastas mot.
    Men hur räddas vi av dem som kastas mot oss?
    irriterande att folk kan vara så ignoranta.

Kommentera

