Alternativ

Det händer sig ibland att mina tankar är klibbiga av tjära, de är svart och sega. Jag försöker höja blicken och tänka så där klokt som jag faktiskt k a n. Men just idag funkar det inte, jag hamnar i en återvändsgränd och känner handlingsförlamningen sluta ett grepp om mig. Då kommer ett sting av jäklaranamma och jag tar min tillflykt till städskåpet, men eftersom jag inte får plats där när dammsugaren tronar där inne, åker den ut. När den röda och tillika nya vännen väl kommit ur är det ju lika bra att dra igång henne, eller hur?

wp-1477736754126.jpgTexter och tankar fortsätter att trängas i huvudet, men solen sipprar in genom den öppna dörren. Kaffekokaren kalkas av och skiten i hörnen gnuggas bort, så där maniskt som inte är jag. Men det hjälper, både här och där.

wp-1477735667460.jpgJag tänder rökelse och låter den svepa runt i rummen, spelar musik och skriver lite. Tänker på morgonen då mAnnen stack iväg till golfbanan och jag hann skrämma honom lite först. wp-1477737086284.jpgJag tänker på hur vi skrattade när han studsade till när han såg mig såhär och hur vi konstaterade att vi gör det mycket tillsammans – skrattar. Det är bra och sånt som är bra ska jag tänka på nu. Jag tänker på mina bloggvänner och närheten ni ger mig i vårt vardagsprat, trots att ni är långt borta. Jag tänker på Yngsta som skriver så fint i sin blogg. Jag tänker – alltså finns jag, eller hur det nu var.

*P*

Ps.. jag ser nu att bilden bakom mig matchar min onepiece. Bilden är ett makrofoto av en tulpan, skapad av en vän i en annan del av mitt liv. 🙂

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Alternativ

  1. irrhönan skriver:

    Det finns alltid ett alternativ. Och idag skiner solen – det du! ❤ Kram!

  2. lenaikista skriver:

    Att skratta tillsammans är bäst! 🙂

  3. MarveW skriver:

    Satte mig vid datorn för att skriva ett inlägg. Jag hade tänkt skriva att det är kaos i tankarna, de brinner och ända sättet att släcka och lugna är att sig in i en garderob, tömma, sortera, slänga städa. Dammsugaren har varit en god hjälp. Nåja, nu behöver jag inte skriva. Jag läser ditt och suckar igenkännande. Tänk om jag kunna bjuda dig på fika efter vårt slit.

  4. pysbloggen skriver:

    Tänk att städa är bra för tankarna! Winwin, liksom.

  5. Corleonia skriver:

    Att städa är bra – den formen av terapi är bland det bästa!
    Vilken vacker tavla! Och ja, lila är färgen som är trygg.

  6. gunnardeckare skriver:

    Städning är säkert bra terapi. En promenad funkar också bra för det mesta

  7. MiesLiv skriver:

    Skratt är förlösande! Jag älskar livet när jag får skratta mycket.
    Hoppas du har det rent och fint nu och att tankarna är bubbliga igen! ❤

  8. Tomtan skriver:

    Skratt är det man behöver i ett förhållande!

Kommentera

