Å så blev det söndag

Imorse bakade jag kladdkaka med bär för att ha med till far idag. Åkte till Kärmor som säljer sitt hus i veckan. Tillsammans med hennes tre söner, varav mAnnen är den mellersta, tömdes huset på det allra sista. Allt medan männen körde till tippen en sväng, stuvade jag in porslin och fick undan några lådor i lägenheten. Tiden rullade på, så vi bestämde oss för att köra direkt till mor och far utan att hämta kakan. Rara svärmor skickade med oss något annat att ha till kaffet istället. Efter en timmes prat hos mina föräldrar vände vi hemåt, mAnnen ställde sig i köket och fixade lammfrikadeller med tomatsås till ett halvt kompani. 

Extrasonen (den tidigare inneboende) och mAnnens son kom vid femsnåret, åt middag och slukade sedan nästan hela kladdkakan, under nöjt mumlande. Vispad creme fraich med lime var ett nytt tillbehör för dem, ett uppskattat sånt. 😊

Killarna pratade Tinder (skrev först Tinker, men kom på att det är en hästras) och satt med sina mobiler och ”svajpade”. Jösses, så skönt det är att vara 50plus, konstaterade jag. Bilder på kvinnor flimrade förbi killarnas blickar och åkte ut till höger och vänster. Ett märkligt fenomen, kan jag tycka. 

Lugnet har lagt sig, mAnnen likaså. Vi hann med ett avsnitt av Barnmorskeserien, helt klart sevärt! 

Imorgon väntar vardag, med inslag av ett träningspass där en kollega ska köra lite med mig och övriga på kontoret. Wish me luck! 😳 Nåväl, därefter blir det middag med ”min gamla klasskompisar”. Sedan är veckan på rull igen…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Å så blev det söndag

  1. MarveW skriver:

    Oj, oj, oj så läcker kakan ser ut.

  2. pysbloggen skriver:

    Jag har också fått detta Tinde förevisat för mig, och även om jag gillar att testa det mesta så nej tack.

  3. Corleonia skriver:

    Låter som en intensiv helg för er. Trevligt intensiv! Och god mat. 🙂

  4. Znogge skriver:

    Kakan ser verkligen farligt god ut. Veckan är verkligen i rullning och redan tisdag eftermiddag…

    Kram

  5. Tomtan skriver:

    Lät som en riktigt bra söndag och början på veckan!

Kommentera

