Mera färg

Två nya  färgburkar kom hem igår och på kvällen kladdade jag upp prover på väggen.

Här ser de mycket märkliga ut, den till vänster är en riktigt snygg turkos och det lilla fältet gör alla Malmöiter lyckliga. Men inte syns det här inte. 😡 Nåja, färgen med ett M under är den som ligger bäst till. Det är en klar turkos variant. Intressant hur fel det kan bli på bild..? Jag har varit inne i rummet nu på morgonen och ser till min glädje att nyansen ser riktigt trevlig ut. ”M” står för Mentol, men också för Maria. Jodå, det är ”din” köksfärg vi testar. 😉

För övrigt kan jag meddela att jag har en träningsvärk som heter duga. I måndags gick startskottet för en liten aktivitet som jag och kollegorna ska vara med i. Det handlar om något så enkelt som att utföra någon form av fysisk aktivitet minst 30 minuter om dagen. Vi har en kollega, som jobbar hos oss en dag i veckan, han är inte bara bankman, utan också fd elitidrottare. Numera ägnar han sig åt att träna ungdomar på hög nivå. Vi som varken är ungdomar eller befinner oss på hög nivå, fick en genomkörare i måndags. Inget tufft pass egentligen, men jäklar vad det känns. Mycket skratt och härlig energi blev det när vi skumpade runt i lånad träningslokal. Roligt!

Idag ska jag sitta i möte hela dagen och det vet ju alla vad stillasittande gör med träningsvärk. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Mera färg

  1. Maria skriver:

    Undrar hur färgerna sett ut mot vit bakgrund? Det är himla svårt att fotografera färger. Tänkte på det när jag tog bild på bänkskivan igår – den ser inte alls ut så där.
    Just på din bild ser det ut som om jag valt Trabantfärgade väggar till kök och hall hahahahaha

  2. Maria skriver:

    Nu har jag kollat färgen på din vägg igen och börjar känna mig lite nervös 😳

  3. lenaikista skriver:

    Färger blir ju olika på olika bildskärmar beroende på vilken färginställning man har.

    Att de sen i verkligheten också ser olika ut i olika belysning och beroende på omgivande färger och beroende på ytans storlek etc gör inte saken enklare…

    (Själv är jag dessutom ganska säker att alla ögon har olika färginställning, men det är överkurs. 🙂 )

  4. gunnardeckare skriver:

    Färger är inte min starka sida men ska det vara ska det helst vara Blåvitt. Men det går nog inte hem i Malmö😀

  5. pysbloggen skriver:

    Turkos är finaste färgen!

Kommentera

