Hemma

Det är lätt att känna sig välkommen hem när man möts av det här.

Jag är en hemmakär kvinna, älskar att krypa in i mitt lilla hjärtehem. Föredrar att umgås hemma med vännerna, hos dem eller hos mig, äta god mat och dela några flaskor vin.

Igår serverade mAnnen ungsbakad röding med god potatis och lite Pinot Noir till det. Lustigt det där med smak och hur den utvecklas. Förr ville jag bara ha mustiga, italienska viner. Nu tycker jag att ett lite lättare och mjukare vin kan vara väl så gott, i synnerhet till fisk. Testa gärna Gardo & Morris 😋. 

Förresten så är jag mer känslig för dofter också numera, vet inte vad det beror på. Jag äter inte kött så ofta och reagerar mycket mer på smak och doft när det väl serveras. 

Solskenslördag och inget inplanerat. Det är vad jag kallar lyx det! 

Njut nu av helgen du också. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hemma

  1. Znogge skriver:

    Jag reagerar också på dofter och insåg bara genom att stå vid soppskålen att gårdagens soppa var gjord på lammfärs så den valdes bort. Visst förändras smaken genom livet och väl är kanske det ,-)

    Ha en bra lördag!

  2. gunnardeckare skriver:

    Det är det som är själva tricket med vin till mat tycker jag Att dricka lite lättare viner när det funkar med maten. När vi exempelvis gör rotsaker i ugn med ganska stark smak så är mustiga italienska viner perfekta

  3. miatankar skriver:

    Solskenslördag1? Den är långt borta från mig. Lördag har vi, men smådugg och blåst.

    God mat och gott vin till plus trevligt sällskap, ja, det är inte mycket som slår det!

  4. WoW skriver:

    Gott & mysigt 🙂

  5. pysbloggen skriver:

    Jag är också en hemmahumla, kom gärna hem till mig typ jämt!

Kommentera

