Att flytta – på låtsas

Hur mycket saker kan man ha? Massor. Hur mycket saker behöver man? Rättså begränsat. De senaste dagarna har jag funderat över det där igen. Bloggvännen bygger om köket, Bästisen flyttar från villa till lägenhet. Hur många slevar, kastruller och skålar använder vi egentligen? Själv har jag favoriter som jag använder om och om igen, resten fick stryka på foten när mitt kök byggdes om. Igår sorterades några saker bort igen, eftersom vi hade fått tallrikar från Kärmor, som ju också flyttat i dagarna. Trettio år i en villa med källare rensades och byttes mot en liten tvårumslägenhet. Där sorterades det, kan jag lova! 

Eftersom vi planerar att göra om lite här hemma, påbörjades sorteringsarbetet igår. Ibland tänker jag att jag ska föreställa mig en flytt och agera utefter det. Då ser delar av hemmet ut som på bilden. 😳 Känslan av att en tromb hade dragit förbi var påtaglig.
En riktig storm drog dock förbi ute i naturen igår. Jisses vad det blåste, men så skönt det var ändå när jag och mAnnen tog en timmes promenad längs havet. 

Det spelar ingen roll vilket väder det är, jag får ändå massor av energi av salta vindar och känslan av kraft och oändlighet. 

Nu ska jag ta med energin och påbörja en ny arbetsvecka. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att flytta – på låtsas

  1. WoW skriver:

    Söta små badhytter 😊

  2. Maria skriver:

    Vad skönt att inte det bara är jag som agerat som en hamster

  3. pysbloggen skriver:

    Kom hit och hjälp mig flyttrensa!

Kommentera

