En bra tisdag!

Morgonhimlen är svagt rosa,nyheterna sipprar ur paddan och på spisen puttrar kvällens grönkålssoppa. Dagen har börjat bra med en behaglig känsla av energi och glädje. Träningsvärken har inte hunnit belägra kroppen ännu, däremot så har den brännande smärtan i höften avtagit. Jag vet inte när det började, plötsligt fanns det bara ett ont där, som tack och lov brukade ge med sig efter en stunds rörelse. Bra! 

Knäna då? Inte har de blivit bättre av icketräning. Inte heller lyckas jag göra hemmaövningarna, så att jag stärker lår och rumpa. Jag behöver gruppträning med musik, en pigg tränare och ett gäng flåsande gelikar bredvid mig. 

Dags att trilla in i duschen, fixa till sig och köra söderöver. Idag är det jag som serverar frukost på jobbet, så det är bäst att komma i tid.

En bra tisdag till alla! 👍

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En bra tisdag!

  1. Tanten skriver:

    Ha en fin tisdag du med! 😊

  2. MarveW skriver:

    Bra start på dagen. Låt den fortsätta på samma fina sätt.

  3. WoW skriver:

    Tack detsamma!

  4. Znogge skriver:

    Jag kontrar med trevlig torsdag 😀

  5. irrhönan skriver:

    Den Skäggige har en teori om onda höfter. När det är kallt och kroppen fryser, så låser sig musklerna, man stressar, spänner. I varmt väder slappnar man av och kroppen hittar tillbaka till vanligt läge, men på den här tiden av året stannar kroppen kvar i ”stridsläge” och man slappnar inte av. Och pang bom – så får man ont eller kroppen låser.

    • WoW skriver:

      Det stämmer ju väldigt bra med att jag sällan har ont och tar ett hett bad titt som tätt, kanske värmen ”låser upp” begynnande låsningar och värk?!

Kommentera

