Nu kör vi igen…

Det började med att jag hittade en turkos tapetbit, ett minne från vårens Milanobesök. Fondvägg i vardagsrummet började planeras, men så kom jag på det där med tv:n. Jag vill inte inreda efter den. Apparaten har en alldeles för viktig roll i våra hem och jag har tröttnat på det. Jag vill ha ett rum där man kan umgås, lyssna på musik, samtala och läsa. Tv:n kan stå i ett annat rum! I vår trea står ”tösernas rum” till förfogande, så varför inte göra om där? Varför inte måla turkost därinne?! 

Plötsligt händer det. Älskade mAnnen vänder upp och ner på lilla hemmet, spacklar väggar och svarar på Blocketannons om soffor. ”Är tanken att allt ska vara klart innan jul?” frågade jag nyvaken. Jodå, så är det tänkt, om det går att få ihop. Jag anade väl det där låg i sängen och hörde ljud av sandpapper mot väggarna. Klockan halv sju! 😜

Det är en ynnest att dela livet med en driven människa. Själv inledde jag morgonen med att ta fram tumstock och mäta upp annonssoffans storlek på golvet. Det ska nog funka. Hej och hå, det växer ingen mossa på den sten som rullar.

Nu ska jag dammsuga innan dusch, ikväll blir det middag här hemma tillsammans med Äldsta och hennes lilla familj. Lote jobb där emellan också förstås.

Hej tisdag! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Nu kör vi igen…

  1. MiesLiv skriver:

    Hej vad det går… Hoppas även grannarna gillar sandpappring en arla morgon. Renovering och turkost verkar vara på tapeten (hehehehe) just nu.

  2. Znogge skriver:

    Här gick det minsann undan men visst är det skönt att ha det klart till jul. Jag ser väldigt lite på TV så den får stå där den står.

    • pbloggen skriver:

      Det är precis det jag reagerar på, att tv:n ofta har en central plats i ett hem. Jag uppskattar inte det längre. 😉

      • Maria skriver:

        Jag vill ha tv centralt även om jag sällan kollar just tv utan mer använder den som skärm för att stream med. När jag inte tittar står den aldrig på av slentrian

  3. ylva akerstrom skriver:

    Tv på väggen med utfällbar vridbar arm! Vår lösning på problemet 🙂

  4. Corleonia skriver:

    Vad glad jag blir av den värme som är mellan er! 🙂 Blir spännande att följa ert projekt. Vad blir det för färg på soffan då? 🙂

  5. Jag skriver:

    Det låter toppen. Dels att ha någon som sätter igång omedelbums, dels att slippa tv:n i vardagsrummet. Vi har turen att ha en gillestuga där tv:n kan gömma sig i ett hörn.

Kommentera

