I väntans tider

Det är en stillsam morgon i lilla huset. Uppkrupen i stora soffan som nu mera står i tv-rummet, sitter jag och väntar på dagsljuset. En behaglig sysselsättning. För ett par timmar sedan vinkade jag av mAnnen, som i hyrd bil körde norröver för att köpa två soffor. Möbelintresserad som han är, letar han gärna på olika ställen efter begagnade kvalitetsprodukter. Själv ska jag försöka hitta någon som är intresserad av de möbler som blir över här idag. Jag gillar tanken på återbruk. 

Utanför fönstret ljusnar det sakta och sanningens ögonblick närmar sig. Äntligen ska jag få se den turkosmålade väggen på riktigt. Några detaljer finns kvar att lösa i det här rummet. Garderoberna ska döljas bakom ett draperi, en ”textilvägg”. Får se om jag kan hitta nåt lämpligt under dagen, en gardin vill jag också ha. 

Imorgon kommer en målarflicka och spacklar upp en av väggarna i vardagsrummet, så att strukturtapeten förhoppningsvis försvinner. Än har vi inte bestämt vilken färg rummet ska målas i, vi har hela helgen på oss att komma på det. Ny parkett ska också komma på plats. December är ju en utomordentligt bra månad att renovera i… 😜

Dagens avsnitt av julkalendern intogs tillsammans med morgonkaffet för en timme sen, nu ska jag titta lite i tidningen en stund, sen får jag aktivera mig. Utmaning nummer ett får bli att se till att få ordning på nyklippta kalufsen. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I väntans tider

  1. MarveW skriver:

    God morgon, du har verkligen hitta en mysig lördagsmorgon. Ha en fortsatt bra dag.

  2. gunnardeckare skriver:

    Mysigt! Vad tycker du om kalendern? Jag gillar det som jag har sett så här långt

Kommentera

