Även här är det jul.

Stämningen har nästan också infunnit sig.

Julallsång ledd av Gabriel Forss har hunnits med. Där och då bestämde jag mig för att gå med i kören igen, det ger ju både energi och härliga vänner.

Den årliga Glöggträffen återupptogs i år, dock en vecka senare än brukligt. I fjol pausade jag min lilla tradition, då energin fick gå på annat håll.

Julgranen har kommit på plats i det nymålade rummet och jag kunde släppa tanken på eventuella gardiner. wp-1482497686326.jpg

Lussefirande på barnbarnets förskola blev det också i år, där fick man dock inte ta några foton på de undersöta pepparkaksgubbarna, luciorna och tomtarna och det är ju ok.

 

Julförkylningen då? Jominsann, den har jag också avverkat i en komprimerad variant. Tappade lite gnistan där också och då kom mAnnen hem och hämtade mig och körde mig till havet med sälarna.

wp-1482267654048.jpg

SSedan vände humöret uppåt igen. Ok… jag fick mumla mantrat ”Låt inte det du inte kan påverka äta upp dig, låt inte det du inte….” ett tag också. 😉

Just nu väntar jag på att klockan ska bli Lås&Larm-dags, därefter väntar hemmet och mAnnen, min dotter och lille prinsen. I år firar jag med min sambo för första gången, här tassar vi på så försiktigt.

Sist, men inte minst: julkalendern! Vad tycker ni om julkalendern?! Jag älskar den! Myser i mitt nya turkosa tv-rum varje morgon tillsammans med kaffe och filt.


Slutrabblat för idag. God jul mina vänner!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Även här är det jul.

  1. Maria skriver:

    God Jul *P*

  2. livetslimbo skriver:

    Fin vägg. Fina sälar! God Jul!

  3. gunnardeckare skriver:

    Jag har tyvärr inte hunnit titta på årets julkalender men barnbarnet älskar den. Jag önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År 2017!

  4. Znogge skriver:

    Så vacker gran!

    Kram

  5. pysbloggen skriver:

    Att få se sälar måste ju vara ett härligt energipåslag!

  6. Jag skriver:

    Jag har sett många avsnitt i sträck ibland. När de pulsade i snön på väg till jultomten höll jag på att dö av snöskönheten, Underbar julkalender. Härligt tv-rum ni fixat! God fortsättning!

  7. Tomtan skriver:

    God fortsättning på julen

Kommentera

