Annorlunda kan också vara bra

Vaknade med en kropp som verkade vara överkörd. Ryggen värkte, solarplexus ömmade, lungorna rosslade, kroppen var onödigt varm. Nyårsafton i morgon och jag insåg att jag inte hinner bli frisk. Stress och nästan gråt under filten. Jag tyckte synd om mAnnen som inte kommer iväg. ”Du kan åka iallafall, jag klarar mig bra. Det är trist för dig att missa festen” sa jag till honom. Då skakade han bara på huvudet. ”Vi ska ju fira 48 nyårsaftnar till ihop, det här gör ingenting” svarade han. I såna stunder älskar jag honom lite extra. 

Imorgon firar vi två här hemma, i vårt fina lilla hem. Jag älskar att vara här. 😍 Det blir bra!

*P*

När jag ändå är igång, om vi är vänner på FB, förvänta er inte att jag ska lägga in följande på min vägg: Jag tycker om att göra andra människor glada. Jag tror mer på att ge än att få och jag tror att all godhet ger ringar på vattnet. Därför kommer jag att delta i ett alldeles ypperligt Pay-It-Forward initiativ under 2017…

Japp! Det är saligare att giva än att taga, men sånt här tröttar mig mest, i synnerhet när det kommer ifrån folk som nog mest ”ska vara med”. Gläd medmänniskor när andan faller på, skicka en bok, bjud på spontanmiddag en regnig januaridag. Sätt in en slant på Cancerfondens konto, inga ❤️❤️❤️ i sociala medier hjälper. 

Nu halkade jag visst in på nåt annat, det betyder nog att jag håller på att tillfriskna. 😊

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Annorlunda kan också vara bra

  1. irrhönan skriver:

    Annorlunda är bra. Jag kan vinka till er från min Hönsgård imorgon kväll, där jag sitter hemma med två rädda vovvar.

  2. WoW skriver:

    Vi firar sällan med någon fest, åren brukar komma ändå som på löpande band.
    Krya på dig!!

  3. pysbloggen skriver:

    Du har helt rätt. En människa som du ska ha människor som honom omkring dig.

  4. Corleonia skriver:

    Låter skönt med hemmamys. Krya på dig. Gott nytt år.

  5. Znogge skriver:

    Vilken otur men blir man sjuk så blir man och inte mycket att göra åt det…

    Kram och krya på dig!

Kommentera

