En vanlig dag…

Det allra bästa med mitt yrke är alla möten jag får vara med om. Idag har jag träffat en kvinna som ser så genuint glad ut när hon ser mig. Hon berättade om sina år som ensamstående mor till två barn och hur lite pengar de fick klara sig på. ”Men det gick! Det blev pannkakor och soppor och potatis.” Nu ska hon köpa en lägenhet och ville bara dubbelkolla angående kostnaderna. Vi kom fram till att hon kommer att klara det här alldeles förträffligt. Nöjd och lugn kunde hon gå hem och fira helg.

Under ett kundmöte igår ritade jag en gubbe ”upponer” till en tvååring som satt i pappas knä och blev ritsugen när pappa skrev under en massa avtal. Den lilla flickan fortsatte med min teckning och gav den sen till mig när de skulle gå hem.

Jag får så mycket energi av de människor jag träffar. Branschen och mitt yrke känns däremot väldigt oviss. Digitaliseringen går i en rusande hastighet, men det är ju bara att gilla läget. Undrar just vad jag skulle syssla med om jag inte skulle jobba kvar här..? wp-1483608538736.jpg

 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En vanlig dag…

  1. Maria skriver:

    Man blir alltid glad av ställen där det finns en massa trevligt folk som delar ut pengarna 😉

  2. gunnardeckare skriver:

    Njut av det som är men aldrig fel att ha lite alternativa strategier

  3. MarveW skriver:

    Tänk att det är så svårt att veta vad man ska bli när man blir står. Jag kan, i princip, välja att göra vad jag vill. Bara att satsa. Men på vad? Det är inte så lätt att klura ut. Men det är roligt att tänka på!

Kommentera

