Jaja, det är bara att fortsätta

Nejdå, jag ska inte ge upp. Det är bara att fortsätta ta bilder, göra om och göra rätt. Knäcka Dropboxkoden och hur jag hanterar bilder på paddan osv. 

Idag har min vrå av världen bjudits på en vindstilla och soldränkt dag. Tio minusgrader krispade till naturen och jag ville bara stanna nere vid havet. ”Jag vill sätta mig här och aldrig mer flytta på mig” sa jag till mAnnen. Jag försvann in i min värld med sälar och kamera. Någonstans hördes svanar och innan jag hann se något svepte jag runt med kameran och klickade gryniga bilder. Men vetm är petig när upplevelsen känns i hjärtat flera timma senare? Ser ni de två små huvudena i förgrunden? Sötsälarna… en älskad stund.

Kväll nu. Alldeles själv i hemmet. Mannen är på fest tillsammans med sin dotter hennes sambo. Jag tackade nej till kalaset och känner mig nöjd med det. ”Vi måste ju inte göra allt tillsammans” sa min älskade sambo när vi var på väg till havet. Sedan medgav han att det inte var så han resonerade när vi precis hade träffats. ”Men nu vet och förstår jag” sa han. Det är kärlek. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jaja, det är bara att fortsätta

  1. livetslimbo skriver:

    Ser ut att ha varit en toppendag

  2. Maria skriver:

    Jag vill oxå se sälar!

  3. MarveW skriver:

    Sälar är ju så fina. Jag vill också se dem. Måste fundera på var de kan vilja visa sig för mig. Ha en fin helg!

Kommentera

