Familjehelg

Bra helger bjuder på spontanmöten, havskräftor och många skratt. Helgen som just försvann gick i extrafamiljens tecken. På lördagen tog vi en liten tur genom Malmö och visade upp vår lilla stad för extradotterns sambo. Själv tycker jag också att det ät roligt att se vad som hänt ”sen sist” i stan. En sväng hem till Störstesvåger och hans fru, Yngstesvågern sprang vi på utanför huset (bröderna bor nästan grannar), så han anslöt. Det blev en mysig stund med mAnnens familj och jag blir ju lite avis på deras sätt att umgås. Vi gör ju inte så i min egen familj, tyvärr. Det är alltså bara att njuta och vara glad över att jag får vara med i ett nytt sammanhang. 

På lördagkvällen kom Kärmor och mAnnens son, sedan serverades kräftor och champagne, dovhjort och rödvinssky. Det var trångt runt köksbordet och jag bara älskar det. 
 Alla tycker om att laga mat, så jag satt lugnt och beskådade när maten trollades fram. En lyckad lördag!

Ikväll ska vi ge oss på sjötungan som extramågen också hade med sig. Ja, han är alltså fiskare, därav matlyxen i helgen. 

Men först lite arbete… 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Familjehelg

  1. Maria skriver:

    Alltid det där arbetet först…

  2. pysbloggen skriver:

    Ååå, om jag ändå tålde skaldjur….

Kommentera

