Torsdagstankar

På tåget på väg hemåt. Kvällen rullar förbi utanför fönstret. Fullmånen hänger som en kvarglömd grankula i det sammetslena mörkret och jag längtar efter att fotografera.

Dagen har bjudit på egna tankar om hur jag agerar, vad jag känner och förmedlar. Största delen privata tankar, men också funderingar kring jobbet och då mest om ledarskap. Hur en ledare ska vara och hur h*n inte bör vara. Mest ”inte” just nu. Hittade en boktitel häromdagen ”Chefen som kom ut ur sitt rum”. Sambon undrade om jag skulle köpa den till min chef. Men där går ju gränsen. Jag är rättså öppen med vad jag tycker i vardagen. Inte för att det hjälper, men ändå. 

Strax hemma i det grå och turkosa hemmet. Jag längtar.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Torsdagstankar

  1. livetslimbo skriver:

    Hos oss sitter cheferna i kontorslandskap precis som alla andra. Jag gillar det.

  2. Corleonia skriver:

    Ja, vilken måne! Såg det när jag gick till andra huset för att hämta tvätten. Så vacker där den hängde på himlen! 🙂

  3. MarveW skriver:

    Det här med ledarskap är inte lätt. Många förväntningar. Men för mig är det inte så att alla kan bli ledare. En del blir bara dåliga chefer. Men det finns massor att lära sig , säger jag som går en tre-årig utbildning efter att ha varit ledare i många år.

Kommentera

