Vad är det med tisdagar?

Jag har under en period varit väldigt ”måndagsbluesig” på jobbet. Låg, butter, dränerad på energi. Tack och lov har det försvunnit frampå måndagseftermiddagarna. Igår messade mAnnen och undrade hur det var med mig och döm om min förvåning när jag kunde meddela att jag var på strålande humör. 🙂 På kvällen skulle jag träffa mina gamla klasskamrater, kanske var det anledningen till den positiva känslan? Inte kunde det väl handla om att chefen inte vara här?! Det var en tråkig tanke, men icke desto mindre relevant.

Måndagen fortskred, vi fyra femtioplussare samlades hos ”Vännen vid sjön”, där det bjöds på bubbel och fröknäcke med räkor, soppa, vin och som avslutning en bakelse. Skratt och prat, precis som vanligt.

Tisdagen började med tågförsening och inställda tåg. Folk på spåret. Nötter! Nåja, inte mycket mer att göra än att vänta, det här kunde ju knappast de som ansvarar för trafiken skyllas för. Väl på jobbet installerade jag mig i expeditionen, eftersom den ordinarie personalen är på utbildning idag. Dagens första kund klev in och började domdera. Han skulle bli kund och jag skulle låna ut pengar till honom, tyckte han. Agressiviteten sprutade om honom och jag försökte få honom att lyssna på mig. Till slut bad jag honom tagga ner, annars kunde jag inte hjälpa honom. Hans telefon ringde och han bara väste till svar ”Jag kan inte prata med dig!” sedan kom det några svordomar ackompanjerade av könsord. Sånt kan förstöra en dag. Det faktum att jag stod helt ensam gjorde inte saken bättre. Det hör f*n till att behöva ta sån skit.

Jaha, nu har jag gnällt klart va? Nu kan tisdagen vända sig på rätt köl igen, tycker jag.

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Vad är det med tisdagar?

  1. Maria skriver:

    Att komma in med taskig attityd till banken och dessutom vilja låna pengar känns som lite ogenomtänkt.

  2. Ann skriver:

    Sicken början på din tisdag! Men nu kan det bara bli bättre.
    Hoppas resten av veckan skärper till sig lite!
    Kram

  3. livetslimbo skriver:

    Idioter finns det gott om 😉

  4. Corleonia skriver:

    Tisdag är lite lågvatten över. Gott det är onsdag imorgon.

  5. pysbloggen skriver:

    Ta ingen skit! Fast ibland är det svårt.

  6. MarveW skriver:

    Jag tycker inte att de är gnäll. Ibland måste man ”skriva ur sig”. Bara konstatera vad som hänt och lämna bakom sig.

Kommentera

