Låt oss köra en Ribbing

Kära läsare, vill ni vikariera för EtikettDrottningen? 

Tänk er då följande: du ringer din gode vän och bjuder hem på middag en lördag om några veckor. H*n tackar för inbjudan, ber att få återkomma och ställer motfrågan ”Vem är det mer som kommer?”.

Hur reagerar och svarar du? 

Svar till

Kort stubin 😎

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Låt oss köra en Ribbing

  1. ylva akerstrom skriver:

    ”Varför undrar du?” ”Hur tänkte du då?” 🙂

  2. MiesLiv skriver:

    Folk har ingen hyfs längre!

  3. Maria skriver:

    Svarar ”det får du se när du kommer”

  4. Maria skriver:

    Folk frågar ju för att se om det kommer tråkiga människor för då gör dom hellre något roligare än att sitta av tid på en middag. Jag ska på middag på lördag och jag hade lust att fråga… men det är ohyfsat så jag lät bli 🙂

  5. livetslimbo skriver:

    Jag förstår frågan precis men låter också bli att ställa den.

  6. Nickanlinda skriver:

    Kanske svara ”Det blir en överraskning” och nej jag tycker nog att man i de flesta fall inte frågar det om det inte sägs. Undantaget om man av någon anledning far direkt illa av någon person, men då kan man samtidigt förklara det när man frågar.

    • pbloggen skriver:

      Då får man en förklaring och det är ju bra. Förhoppningsvis har man koll på om det finns någon i bekantskapskretsen som inte tål varandra

  7. Znogge skriver:

    Man frågar inget om ingenting sägs. Det känns som om personen vill avvakta för att se om något roligare dyker upp. Jag hade blivit irriterad…

  8. WoW skriver:

    Jag skriver som Limbo, jag förstår frågan precis och hade också ställt samma fråga… men jag är ju inte mest känd för mitt taktfulla sätt heller 😉
    Jag hade däremot inte haft något ont i baktanke utan bara varit nyfiken!

  9. gunnardeckare skriver:

    Nja. Känns inte helt OK

  10. Ann skriver:

    Kära Kort Stubin.
    Jag hade också ställt en motfråga. Vad spelar det för roll vem som mer kommer och varför behövs betänketid? Antingen kan man eller då kan man inte.

  11. lenaikista skriver:

    Spontant tänkte jag att det inte lät trevligt.
    Men när jag tänker mig in i situationen inser jag att jag mkt väl hade kunnat fråga så – av ren nyfikenhet. 😳(Fast först efter att jag tackat ja.)

  12. Jag skriver:

    Hmm. Jag har svårt för att föreställa mig situationen. Om jag bjuder någon så talar jag nog om vilken sorts middag det är, vilka som är bjudna och när. Jag skulle nog ställa den frågan om någon bjöd mig. Reaktionen beror nog på hur det sägs, varför personen behöver betänketid.

  13. pysbloggen skriver:

    Jag hade kunnat fråga det, men efter att ha tackat ja.

  14. Maria skriver:

    Jag har funderat på det där i helgen. Om jag redan tackat ja tycker jag att det är kul att veta vilka sim kommer men det ska inte vara en anledning att tacka ja eller nej

Kommentera

