Det där med ålder

Läste tidningen lite grundligare idag, än andra dagar. Ögonen stannade till på kontaktannonserna och jag noterade att ung och ungdomlig var viktigt. Själv är jag som sagt femtiotre och ser säkert ut att vara det. Lite slappare i huden, med gladrynkor runt ögonen och troligen erfarenhet i blick. Att vi åldras är ju ingen hemlighet, det är ju tom att föredra framför motsatsen. Då blir det inga kontaktannonser mer, inget annat heller. Om vi dör alltså och det gör vi ju, men på vägen dit förändras vi. Livet knuffar och buffar på oss, vissa får små volanger på magen, andra mörka hårstrån på överläppen och kanske på insidan av låren (jag drar bort, de kommer tillbaka – envisa som jag själv).

Ser på en ny svensk deckare och ler åt vackra Marie Richardson, det syns att hon har levt och fortfarande gör det. Underbart! 

Var ålder har sin charm, sägs det, och det kan ju vara som det vill med den saken. Det är bara att gilla läget och leva varje stund så gott det går. 

*P*

Maria-innan jag skrivit klart såg jag ditt inlägg. 😉

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Det där med ålder

  1. Maria skriver:

    Två själar – en tanke

  2. MarveW skriver:

    Kloka kvällstankar. Jag tror att det är mycket klokt att vara trygg i sig själv i den ålder man är, att vara sig själv.

  3. pysbloggen skriver:

    Tre själar, jag har funderat på detta också.

  4. Chili skriver:

    Kontaktannons i tidning???!!! trodde inte det existerade längre. Ja detta med ålder har jag ju grunnat mycket på senaste veckorna.

  5. Det är ju alltid roligare att läsa de där få, brutalt ärliga kontaktannonserna.
    Mullig, kantstött kvinna som sett sina bästa år. 50 år gammal gubbe med kalaskula, jag har haft råd att äta gott, osv. 😀

  6. Znogge skriver:

    Ack så kloka ord här ifrån dig!
    ¨
    Kram

  7. Ja vi lever i ett samhälle där det är en komplimang om någon säger att du ser ung ut. Visst blir man trött på åldersfixeringen, på fixeringen vid ytan. På hur viktigt det är i vårt samhälle med bekräftelse på ungdom i utseendet snarare än visdom i själen.

  8. Malin skriver:

    53 is da shit. snart firar vi oss båda 😉 hur prenumererar man på din blogg? hittar inte.

Kommentera

