Slöndag

Dagen har gått i lugnets tecken. I varsin soffa tog vi plats frampå eftermiddagen, läste och mumsade rester av lördagens tillpiffade kladdkaka. Ett tag var jag inne på att bjuda på tårta, men eftersom jag inte är så förtjust i det själv tog jag till en egen favorit. Jag bakade helt enkelt en kladdkaka där ett par nävar hallon och blåbär förhöjde smaken. Vispad creme fraiche med lime till det och succén var given. En bra avslutning på födelsedagsbrunchen. 

När gästerna hade tackat för sig igår, åkte jag och mAnnen in till stan. På Galleri Estetica såg vi Kent Wistis utställning. Hans målningar är dock inget som tilltalar mig, de kändes kusliga i magen. Däremot så brukar jag uppskatta hans satirteckningar, man kan ju inte gilla allt. Galleriet ligger i ett kvarter där varannan källarlokal belamrad med secondhand möbler och prylar. Ett par såna besökte vi, på jakt efter ett satsbord i teak. Tomhänta åkte vi hemåt igen, njöt av nykokta havskräftor och bubbel. Man fyller ju bara 53 en gång. 😉

En promenad i dimman blev det i eftermiddags, bra att bryta slöandet och andas frisk luft en stund. Rörelse skapade energi och det medförde att jag glatt kunde fixa till middagen, vegetarisk Pad thai. Lika löjligt god som alltid och en matlåda är nu laddad inför morgondagen. Jag hann med lite handboll mellan wokomgångarna, matchresultatet var dock förutsägbart, så jag koncentrerade mig på köksfixet istället. Nästa match blir det nåt helt annat!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Slöndag

  1. MarveW skriver:

    Intressant med Wistis utställning. Har sett en del av hans bilder på facebook men förstår dem inte. Har undrar om det är skillnad i verkligenheten.

  2. pysbloggen skriver:

    Härlig dag du fick! Jag gillar inte heller målningarna, men i övrigt är han riktigt bra

  3. gunnardeckare skriver:

    Jag har aldrig kollat hans verk. Får googla på det

  4. livetslimbo skriver:

    Vegetarisk phad thai…recept?

Kommentera

