När längtan ger energi

Vaknade med en nästan obändig längtan efter få komma ut i skogen. Frukosterade med mAnnen och gav mig sedan iväg. Naturen flirtade vilt mig, solen lät rimfrosten gnistra, himlen var blå och då går det inte att göra annat än att njuta. Mötte rödkindade familjer på skogsstigen, vi hälsade glatt på varandra. Bara det är lycka. Små barn drog på grenar och ställde frågor till sina föräldrar, ett äldre par höll med mig om att dagen var magisk och lät mig passera när mina trumpinne ben väl kommit igång. Varm och nöjd krängde jag av mig jackan innan jag satte mig i bilen och körde hem igen. Gjorde en liten kyl- och frysrensning och kallade det hela för lunch. Slog upp dörren på vid gavel, ställde ut skor och annat för att ge plats åt dammsugaren. Plötsligt var det kul att städa. Ni hör vad bra väder och lite motion gör med mig. Nu sitter jag mätt i soffan, i det jag igår döpte till Kulturrummet. 🤓

Lite bok och sedan en städsväng till. Kvällen bjuder på umgänge med vänner och jag har bestämt mig för att köra både dit och hem. Då kommer jag att vakna pigg och fräsch imorgon och kan spendera dagen precis som jag vill. Gott!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till När längtan ger energi

  1. gunnardeckare skriver:

    Vacker bild! Ja visst är det skönt att komma ut och fylla på med energi!

  2. Josef Boberg skriver:

    Det är härligt att vara i naturen.

  3. Corleonia skriver:

    Solen ger energi, ljus och glädje. 🙂
    Ha en fin kväll!

  4. Maria skriver:

    Det verkar finnas så många fina ställen i krokarna av dig.

  5. pysbloggen skriver:

    Otroligt vacker bild!

  6. Malin skriver:

    Verkligen, håller med om en mycket fin bild!

Kommentera

