Familj

Jag har haft anledning att fundera över begreppet i helgen. Vem är viktig för mig? Vem är jag viktig för? 

Blodsband är sannerligen inte en garanti för gemenskap och ovillkorad kärlek. Jag är fundersam och besviken. Upplever känslan av att vara exkluderad av dem som borde stå mig nära. Tackolov så vägs det upp av annat. Idag har jag tillbringat flera timmar på Malmö museum tillsammans med Min lille prins, hans morfar, Äldsta och mAnnen. En annorlunda konstellation av en ovanlig anledning. Under några timmar slöt några människor sig samman i samförstånd, fanns där för varandra helt prestigelöst och det är fanimig det största som finns. 

Jag undrar vad man fick för 10 öre när det begav sig

Det blev ingen torsk idag.

Nickel minns jag, men då i en helt annan förpackning.


*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Familj

  1. WoW skriver:

    Torskautomat? 😳

  2. miatankar skriver:

    Jag känner igen tankarna, vilka är viktiga, vilka bryr sig på riktigt. Likaså vilka bryr jag mig om allra mest? Tänkvärt, svaren är nog långa ifrån alltid det som kanske vore mest ”självklart”.

    Klokt o tänkvärt inlägg.

  3. pysbloggen skriver:

    Jag har ju en väldigt liten ”riktig” familj. Den kunde ha varit större men blodsband betyder inte alltid just nånting. Sen har jag vad jag kallar min ”family extended”. Inte kanske riktig familj, men där jag alltid är välkommen, där jag räknas och där jag får en självklar plats. Fast visst känner jag mig ensam ändå, ganska ofta.

  4. MiesLiv skriver:

    Familj känns i hjärtat mer än något annat. Hoppas du hade det gott med din familj. ❤

  5. Maria skriver:

    Det fanns ju såna där laxautomater bara för några år sedan vid rastplatser :O

  6. Malin skriver:

    Jag ryser av dina ord. Och blir tårögd. Igenkänningsfaktorn är stor. Puss.

Kommentera

