Det mesta förändras

wp-1485867812079.jpg

Vissa förändringar passerar omärkt förbi. Jag försöker ta mig en tur i stan någon gång ibland, så att jag inte missar för mycket. Sjukhusområdet är dock ett ställe jag inte brukar besöka frivilligt. Därför blev jag glatt överraskad över hur man hade ”öppnat upp” genom att ta bort buskar och lägga sten och sätta upp cykelställ vid ingången som jag använde idag. Entrén på bilden har förändrats mycket sedan jag var där senast, men det är ju några år sedan. Idag kändes det välkomnande med cafémiljö, där det tidigare fanns…. Ja, hur såg det egentligen ut? Trist tror jag. Sjukhusgrått och slutet. En entré som står för något så vackert som liv. Där in till höger ligger förlossningen, några våningar upp satt kvinnor med trinda magar. Där satt jag med min äldsta dotter i morse och där fick jag hälsa på mitt kommande barnbarn för första gången. Jodå, det lilla knyttet vevade  till med handen inne i moderlivet och som den spontana mormor jag är vinkade jag tillbaka. 

I livet pågår en ständig förändring. Välkommen lilla sommarbarn! ❤️

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Det mesta förändras

  1. WoW skriver:

    Kul med ett hejsan er emellan 💕

  2. MarveW skriver:

    Så härlig förändring som väntar! Och att du får följa processen. Det är fint.

  3. livetslimbo skriver:

    Jag måste tydligen närvara vid förlossningen enl min dotter….vad är det för retrogrej med en mormor på förlossning liksom 😉

  4. Nickanlinda skriver:

    Så roligt! Grattis 🎉 🎈 🎆 🌞

  5. Znogge skriver:

    Grattis till det blivande barnbarnet! Så roligt! Man kan väl närvara vid en förlossning utan att titta någon i skrevet…

    Kram

Kommentera

