Möten…

Det är elva år och en evighet mellan oss.

Han har tjock täckjacka och en stickad mössa, en kropp sargad av olycka. Han ber mig om hjälp med ett papper och ler stort när jag lämnar över det.

-Jag har fått lägenhet!

-Vad kul!

-Ja, du vet… jag bodde ju ute förr..

-Ute?

-Ja, under en gran på campingen…

-Grattis! Då är det extra härligt nu, säger jag.

-Japp! Han nickar nöjt och drar sedan handen över skäggstubben. Nu ska jag bara skaffa rakblad också.

-Och så lite luktegott, kontrar jag.

Jag får en plirande glad blick tillbaka och en önskan om en fin helg.

Det är sådana möten som gör min dag.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Möten…

  1. MarveW skriver:

    Tack, för att du skriver det. Det värmer så gott i hjärtat. Glad Fredag!

  2. Tomtan skriver:

    ❤️❤️❤️

  3. pysbloggen skriver:

    Men o så härligt!

Kommentera

