Tänka sig!

Även en tisdag kan vara en bra dag. 

Idag kom jag äntligen iväg till en massör. Jag hade bokat tid för att jag behövde en uppmjukning av kroppen. Allmän stelhet skulle botas, hade jag tänkt. Höger axel började bråka häromdagen, så jag berättade om den för massören. Ja, så var det ju partiet mellan skuldrorna, som alltid är stelt och stumt. Mjukt och snällt undersöktes min rygg och inne, ja nästan under, min högra skuldra hittades några knutor som fick sig en rejäl behandling. Jag försökte andas och berättade för mig själv att ”bara jag står ut liiite till, så blir det bra”. Precis så blev det! Imorgon kommer jag säkert att ha träningsvärk. Glad är jag som hittat en bra massör i huset bredvid jobbet. Henne kommer jag att besöka fler gånger! 

Trevliga kunder förgyllde arbetsdagen och när jag kom hem hade mAnnen varit i Lund och köpt Favoritsushi. Sämre tisdagar har jag varit med om. Avrundade dagen med att göra granola, så nu längtar jag redab efter frukost. 😜

Märkligt egentligen, i förmiddags när jag gick till massören kände jag mig förbrukad och filade på ett inlägg om det. Lite om att ”jag borde ju kunna göra skillnad någonstans, betyda något, räknas”. Sedan drog dagen igång och jag har inte tänkt så mycket mer på det. Men de där tankarna finns ju där lite till och från. Femtioplussare… jag är som bönderna i schack, jag bara står där i bakre ledet och ser drottningar och springare visa upp sig. Vilken liknelse, det märks att jag inte spelar schack va? 😉

Nåt annat jag tänkt på de senaste dagarna är hur mycket jag och min älskade sambo skrattar ihop. Det betyder väldigt mycket det! 💕

*P*

Granolafixet blev lite skafferirensning. Hittade Glöggmix (russin och mandel) som åkte ner bland de andra ingredienserna. 👍

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tänka sig!

  1. Maria skriver:

    Förbrukad? Bara vad gäller som barnfabrik. Det sa jag när jag pratade jobb idag, att jag är i min bästa ålder och att det jag kan idag lär man sig inte på en pisskvart eller på ngn kurs.
    Vi är värdefulla

  2. Nickanlinda skriver:

    Du är fantastisk tillgång på många sätt! 😊 Vill/hinner/orkar du bidra med mer söker United sisters fler volontärer. Läs på Fryshusets hemsida. God onsdag på dig
    😘

  3. pysbloggen skriver:

    Vilken liknelse! Jag känner mig nog snarare som hästen.

  4. MarveW skriver:

    Jag älskar granola. Önskar att jag också kunder göra själv.

  5. lenaikista skriver:

    Skratt är jätteviktigt! Man riktigt känner hur det masserar de inre organen.
    Recept för trängda lägen: Galghumor! 🙂

Kommentera

