Idag blev en Bradag.

Tulpanerna är vissna, men jag blommar! 

Nåja, nu ska jag ju inte ta i, men torsdagen har varit snäll mot mig och jag har gullat tillbaka. Dagen har spenderats i Malmö, staden där det skjuts så mycket. Det är sorgligt med det där och inte vet jag vad jag kan göra åt det. Jag vill fortsätta att tycka om min stad, åka in och känna på en lagom storstadspuls ibland. När mitt möte var klart idag, promenerade jag som vanligt ner genom centrum. Tog mig en titt inne på Indiska och lät en reakofta följa med hem. Hittade en klänning som jag tyckte mycket om. Men eftersom jag är lite på kant med min kropp just nu, lät jag den stanna i butiken. 

Kände doften av kaffe och nybakat när jag passerade ett kafé och önskade att jag var typen som kunde gå in där, köpa en kopp kaffe och försjunka i en bok. Nu vet jag att jag inte funkar så och fortsatte därför till tåget. Men nån gång ska jag sitta och läsa bland folk, eller skriva, det ser så mysigt ut.

Väl hemma sopade jag undan snön som kommit, gick iväg till miljöhuset och kom precis ihåg att fotografera en tomflaska som innehållit ett galet gott vin. 

Fredag imorgon, om du kanske har missat det. Helgen är ograverad och det skapar ett lyckorus hos mig. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Idag blev en Bradag.

  1. WoW skriver:

    Tulpaner är ju fina även när de vissnar 💕
    Nästa gång jag åker till Malmö får vi ta en fika!
    Denna gången var temat för tight och vädret för kallt!

  2. MarveW skriver:

    Jag älskar att du vågar skriva att du blommar!!!
    Och nu blev jag sugen på att sitta på ett kafé i Malmö och skriva och läsa. Kanske dags att boka en resa.

  3. pysbloggen skriver:

    Härligt att höra hur du kan njuta av det lilla, det är klokskap.

  4. MiesLiv skriver:

    Vad är det som gör att du inte kan sitta på ett fik, fika och läsa eller skriva?
    Knasboll! ❤

  5. Det finns en skönhet över tulpaner och andra blommor som håller på att vissna bort.

Kommentera

