Morgonens utsikt

Lördagsmornar börjar ofta i tv-soffan, så också idag. Nåja, jag låg först kvar i sängen och lyssnade på köksstöket och väntade tills scones och kokta ägg var serveringsklara. 😉 Då hasade jag in i tv-rummet med min favoritkopp och mumsade i mig min frukost. Väl här är detta vad jag ser och jag tycker så mycket om det, vitt-grönt-grått. Lugnt och stillsamt. För mig är det viktigt numera, kanske för att ett rörigt inre kräver det? 

Utanför fönstret lockar en blå himmel och solstrålar. Hav eller skog? Jag börjar med att klä mig, så får resten formas under tiden. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Morgonens utsikt

  1. pysbloggen skriver:

    Jag är tvärtom, rörigt inre och rörigt runt omkring, då trivs jag. Däremot behöver jag trist nog rutiner. Och trygghet. För att jag är så impulsiv och rörig.

  2. WoW skriver:

    Jag är ju också mera den röriga typen, rumsmässigt, men älskar att komma hem till min mammas perfekta ordning för att vila från kaoset ibland.
    Bara inte min mamma var ett kaos i sina känslor… kan det ligga något i det…

  3. Ann skriver:

    Härlig utsikt tycker jag. Det ser verkligen lugnt ut. Ska också försöka ta mig ut i solen lite

  4. MarveW skriver:

    Det är så viktigt med dessa lunga lördagsmorgnar. Och friheten att få göra vad man vill. Glad lördag!

  5. Maria skriver:

    Vad är det för lös grej i taket?

  6. MiesLiv skriver:

    Jag behöver väl inte säga vad jag har för färger, och vad jag gillar, i mitt hem. 🙂
    Önskar dig en finfin lördag.

  7. Corleonia skriver:

    Tur ingen ser hur det är här. 🙂 Du har fina färgtoner, lugn och harmoni. Ha en fin dag!

  8. Znogge skriver:

    Vilken underbar klocka! Hoppas det blev en bra dag 😀

  9. livetslimbo skriver:

    Väldigt vackert m moraklockan (varför vill min mobil skriva moralpanik..? ) som bryter av utan att sabba harmonin.

  10. miatankar skriver:

    Verkligen lugna fina färger, ordning och reda ser det ut som! Mysigt, jag njuter av att ha ordning runt mig, men inte så ofta det händer. Just nu är det, igår kväll hade jag besök, så även idag… Tur jag ska ha gäster ibland så jag tar mig i kragen och plockar undan en del! 🙂

  11. Vad fint det ser ut där du bor. Eller där bilden är tagen.
    Ljust och härligt!

Kommentera

