Hav – alltid detta hav! 

Vi tog oss till en av favoritplatserna i lördags. Precis när vi kom av bilen kändes vinden ganska vänlig, men redan efter ett par hundra meter bet den mig rejält i kinderna. Därför blev det bara en kort runda, där jag hann fylla lungor och själ med havsluft och liv. Som ny Instagrammare publicerade jag en liten video, där vindens dån och min skånska hördes väl. 😂

 Vi tog småvägarna hem, mAnnen älskar ju att köra dem. Inte är det ofta vi skåningar få se såna här vyer. Bedövande vackert var det! 

Resten av lördagen gick i lugnets tecken, bortsett från ett telefonsamtal från Äldsta. Med panik i rösten meddelade hon att min lille prins hade åkt pulka och krockat med väninnans hund. ”Det är massor med blod mamma!” Ja, spräckta ögonbryn blöder utav helsike, jag vet. Några timmar senare hade den lille tejpats ihop på Barnakuten i Lund. 🤕 Som den ömma moder jag är, lät jag dottern förstå att detta var första, men troligen inte sista gången hennes son skadar sig. Visst är jag gullig!? 😇

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Hav – alltid detta hav! 

  1. MarveW skriver:

    Så rogivande och vackert!

  2. Maria skriver:

    Det är lite märkligt att ni har det helt vitt.
    Och ännu märkligare att du pratar skånska.

  3. pysbloggen skriver:

    Tänk mina ungar, som var mera vilda än tama, har aldrig (hittills ) behövt sy eller gipsa! Kom hit nu *p*

  4. MiesLiv skriver:

    Älskar dialekter, å hav. ❤

  5. Jag skriver:

    Oooh, så vackert med all snö! Sen undrar jag lite, ringde dottern för att rådfråga? Annars tänker jag att man ringer först senare och berättar vad som hänt, inte i en akut situation om den man ringer ändå inte kan göra något på avstånd.

  6. WoW skriver:

    I lördags var det lite kyligt i vinden, men söndagen var det lugnt och stilla, ingen sol här dock då om söndagen… men vi har ju hängt i dina trakter hela veckan i omgångar förra veckan så jag har allt haft koll på ert väder med 😉
    Snö i en hel vecka nu minsann!

Kommentera

