Avbrott i vardagen

Körde hem i det jäkligaste snöfall jag någonsin kört i torsdagkväll. På jobbet hade vi haft öppet hus, där kunderna fick hjälp att bekanta sig med banken på sina smartphones och paddor. Uppskattat, uppsluppet och roligt! Kom hem snöflingeyr i huvudet, fick en glassburk med kycklingsallad, en sked och en öl i handen av mAnnen. ”Vi ska iväg och det är lite bråttom.” Jahapp, ut igen. Den här gången i mAnnens firmabil, och med nosen mot stan. Jag slevade i mig salladen och lotsades in på Slagthuset, fortfarande ovetande om vad som väntade. Min käre sambo tycker om överraskningar och vill så gärna att jag ska fråga och gissa, därför låter jag bli att göra just det. 🤓 Sprang på vänner, landade med dem i en soffa. Svepte en öl. Släpptes in i salongen och mAnnen avslöjade att det var dags att lyssna på Torsson. Knastertorrt fyndiga texter och mellansnack som får mig att le med hela kroppen.

I pausen fick jag syn på B, mannen med de mjukaste kramar och kindpussar jag vet. Kramades med honom, pratade ett par minuter. Hälsade på hans sällskap, som jag kände igen. Varifrån? undrade jag såklart. I höstas var vi båda hos B på pysselkväll, kom vi på. Tänk så många människor som passerat revy i livet. Många passerar just bara, andra stannar i hjärtat som mannen med kramarna. 💕

Snicksnackade med svåger och svägerska som var på konserten med vänner. Kom på att vi hade gemensamma bekanta och just i detta nu har jag tagit kontakt med henne. Världen är liten och vissa människor vill jag ha tillbaka in i sfären av dem jag pratar med. Då finns bara en sak att göra: ta kontakt. 😊

Jag behöver avbrott i vanligheten och min älskade sambo ser och känner det. En liten gåva.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Avbrott i vardagen

  1. miatankar skriver:

    Sådana män som ser andra människors behov, och framförallt sin kvinnas, behöver världen många av. 🙂

  2. MarveW skriver:

    Vilken glad överraskning! Modigt och kul.

Kommentera

