Skön lördag

Inget inplanerat på hela helgen. Love it! 

Imorse var himlen klarblå, luften krispig och solen formligen vräkte ner sina kärlek. Då fanns det bara en sak jag längtade efter: havet!


Åkte ner till Ribban och Kallis. Fick sista lediga klädskåpet och kände mig som en vinnare. 😄 Upptäckte att den vedeldade bastun var så gott som knökfull, hittade plats i den tysta, torra varianten. Ingen ko på isen, jag kan vara tyst. 😎 Satt en god stund, tittade ut över havet, tänkte på andningen. Njöt! Drack en flaska vatten och lät vätskan hitta ut genom porerna innan jag svepte handduken om mig och gick ut på bryggan. Släppte ner handduk och badrock precis bredvid trappan och klev ur mina rosa Foppatofflor.

Här kommer tipsen igen Stina: gick nerför trappan, slängde mig ut i ett engradigt Öresund, tog ett par tre simtag ut och tillbaka igen. Uppför trappan, ner med de små fötterna i tofflorna, badkappan om axlarna och handduken i famnen. Satte mig på en bänk i solen, skalade en apelsin och kände mig lycklig. Lyssnade på lågmälda samtal, kvinnor emellan. ”Männen måste väl också prata såhär..? Om skeenden i livet. Perioder och problem. Vi är ju trots allt lika, vi människor…”

Log åt svanen som nog försökte berätta att vi inkräktade på hans/hennes territorium. 

Köpte boken om badet när jag fått på kläderna.   Kom ut från Kallis, len ända in själen, lite som en ny människa. 

Tänk så enkelt det är ibland, det där livet.

*P*


Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Skön lördag

  1. Maria skriver:

    Nej, män pratar inte så

  2. MarveW skriver:

    Imponerad. Ska till Malmö om några veckor, kanske ska omvärder om det är värt ett besök i bastun.

  3. livetslimbo skriver:

    Det var som poetiskt beskrivet. Så poetiskt att jag inte ens kände den förlamande iskylan.

  4. irrhönan skriver:

    Jag kom i!!! Tre gånger till och med. Men först var jag uppvärmd av bastun 🙂

  5. Znogge skriver:

    Imponerande att du vågade hoppa i!

    Kram

  6. pysbloggen skriver:

    Tänk vi hade kunnat snöbada.

Kommentera

