Var sjätte måndag

Ja, nästan så regelbundet träffar jag mina kära grundskolevänner.

I måndags var de här och det var lika mysigt som alltid. Gratinerade musslor, lax med mandelpotatis och sparris och lite marängsviss på det. 😜


Högt och lågt, stort och smått. Vi gick igenom allt från svärmorsproblem och deppighet till begär efter märkesväskor. Min sambo kom hem mitt i alltihop, hälsade och drog sig sedan undan. Efteråt var hans kommentar: vilka härliga och många skratt! Ja, så är det ju, vi skrattar mycket ihop och det är befriande. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Var sjätte måndag

  1. Maria skriver:

    Märkesväskor?? Jag förstår inget

  2. NinnaO skriver:

    Jag tycker det låter underbart! 😃 Och gott!

  3. MarveW skriver:

    Så underbart!

  4. Jag skriver:

    Men oj, är det sant?! Så härligt!

  5. Znogge skriver:

    Så härligt att ni har så tät kontakt fortfarande!

  6. miatankar skriver:

    Jag träffar också ”gamla” vänner i ett gäng, men det brukar bli 1-2 ggr/år. 🙂

    Efterrätten ser mumsig ut.

  7. pysbloggen skriver:

    Happ, jag blev hungrig nu.

  8. WoW skriver:

    För oss som ”flyttat hemifrån” är FB ch nätet en stor tröst, där kan man i alla fall hålla någon kontakt, tänk om man skulle hålla på och ringa runt till alla varje dag istället 🙂

Kommentera

