Hej fredag! 

Morgonen är ljus, sinnet någon nyans mörkare. Framför mig ett block och en penna. Dags att reda ut tanketrasslet och få ner det på papper. Ut i ljuset. 

Runt hörnet väntar Göteborgshelg. Sambons dotter ska få ett besök ute på ön, middag på lokal med ungdomar och Kärmor på lördagskvällen. Hotellnatt och sedan dito frukost.

Söndagen får bli min egen. Promenad. Tove Jansson på Konstmuséet.

Utbildningsmåndag.

Ny luft och nya intryck.

Men först fredag, som sagt.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Hej fredag! 

  1. MarveW skriver:

    Har läst om utställningen på konstmuseum och den verkar vara värt en resa. Trevlig helg!

  2. Maria skriver:

    Papper? Bloggar 🙂

  3. irrhönan skriver:

    Jag hann bli helt GRÖN i ansiktet av avundsjuka intill jag såg att utställningen kommer till Gammel Strand i sommar. http://www.glstrand.dk/udstillinger/kommende/tove-jansson.aspx

  4. irrhönan skriver:

    Älskar älskar älskar Tove Jansson.
    Ha det så skönt i Göteborg!

  5. Znogge skriver:

    Den utställningen såg jag på Millesgården i Stockholm. Inte fel alls.

    Trevlig helg 😀

  6. pysbloggen skriver:

    Åååå, jag blir också grön av avund! Tove Jansson!

  7. miatankar skriver:

    Jag vill också se Tove Jansson-utställningen… 🙂

    Idag är det söndag,din dag,hoppas du njuter av dagen!

Kommentera

