Ljuset kommer tillbaka

Jag sover nästan alltid med öppet fönster och numera aldrig med persiennen nere. Tycker om att säga godnatt till fullmånen och njuter av det silvriga ljuset den ger. Det händer att jag vaknar en stund innan klockan ringer och jag tror att naturljuset har en positiv inverkan, där jag ligger och lyssnar på fåglarna. 

Imorse gick jag ut en liten promenad, såg talgoxar och små skuttiga kaniner med rosettöron. Ledade till kroppen inför arbetsdagen och lät tankarna sväva fritt. 

Snällkänslan efter yogan finns kvar och jag ska vårda den ömt. Radion rapporterar om fler dödsskjutningar, jag funderar över maktstrukturer i arbetslivet och i tidningen är det mest elände. Tänk om vi alla kunde bestämma oss för att samsas, hjälpas åt? En naiv tanke, jag vet.

Godmorgon!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ljuset kommer tillbaka

  1. Maria skriver:

    Tqck för påminnelsen. Jag har börjat med både persienner och gardiner när jag bytte rum. I kväll går det stå öppet för jag vill vakna av ljuset. Tack *P*

  2. MiesLiv skriver:

    Jag har ljusa gardiner i sovrummet av samma anledning. Älskar att vakna av ljuset. Det sätter tonen för resten av dagen.
    Ha en fin dag. Naiva tankar är förresten början till något bra så de är inte att förakta! ❤

  3. MarveW skriver:

    Det finns mycket att vinna på att vara mer rädda om sig själv och varandra.

  4. NinnaO skriver:

    Låter skönt! Tål att tänka på. Men jag bor i markplan, har lägenheter rakt över med entrén hitåt och gångbana mellan husen. Hmmm… men när allt är renoverat klart och möbler mm på plats … ? Just nu har jag ljusa gardiner för att hindra insyn på kvällarna efter att jag tänt lampor. Är en kombination av ekande tomhet och röra här. Lever ju i tillfällig väntan så att säga.

  5. pysbloggen skriver:

    Ljuset kommer även här……

  6. WoW skriver:

    Jag drar inte heller ner helt, jag gillar ljuset!

Kommentera

