Det går för fort…

Även idag vaknar jag av mig själv. Lägger mig lite närmre min älskling en stund, får en puss av honom när han minuterna senare kliver upp för att ta sig an dagen. Själv ligger jag kvar, tänker på det där som jag inte påverka och konstaterar just det. Jag kan inte förändra, bara hitta ett fungerande förhållningssätt.

På köksbordet ligger veckans sparade tidningar i en slarvig hög. Jag gör så där, viker upp intressanta artiklar och låter dem vänta på mig. De väntar där tills min hjärna känner att den orkar läsa en hel artikel. Det händer sällan. Jag blir lite ledsen när jag inser det. Jag vet ju också att jag börjat skriva fler små lappar, påminnelser om vad jag ska ta tag i på jobbet, småsaker som måste köpas på lunchen, semesterplanen som ska lämnas in. Smått och stort, blyerts på vita lappar som berättar om min rädsla att glömma. Sådär började det när jag blev sjuk för en hel del år sedan. Idag ser livet väldigt annorlunda ut, men mönstret varnar mig. Tanketrådarna spretar för mycket. Dags att sortera. Igen.

I bakgrunden min ambition att ta mig an mina skor…

Kvällen bjuder på Syskonträff hos favoritsvågern, där jag och mAnnen fixar drink med tilltugg. Resten av kvällen kan vi bara flyta med, njuta av kulinariska krumbukter från övriga inblandade. Lördag och söndag är blanka, precis som jag önskat.

Gofredag på dig!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det går för fort…

  1. gunnardeckare skriver:

    Jag har lärt mig den hårda vägen när det är dags att se upp. Gäller att känna av signalerna så tidigt som möjligt.

  2. Znogge skriver:

    Lät som en bra och behaglig helg!

  3. pysbloggen skriver:

    Känner igen det där….

Kommentera

