Jaha…hej på dig måndag…

Frostigt på taken, drippdropp på fönsterblecken eftersom solen kämpar för att ta sig igenom dimman.

Kaffet har svalnat i koppen, jag sitter bara och glor. Nej, jag vill inte gå iväg idag. Jag vill stanna hemma, slicka såren jag fick i helgen. Fylla depåerna med energi, låta solen flöda in i huvudet på mig. Men så funkar ju inte livet. Istället drar jag på mig uniformen, med tillhörande personlighet och åker till jobbet. 

Jag är tacksam för att jag har mAnnnen i mitt liv. Han som avslastar och fångar mig i sin famn när jag faller. Just nu är det han som drar, för ett tag sedan var det jag som var loket i relationen.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Jaha…hej på dig måndag…

  1. Corleonia skriver:

    Såg precis ett inslag rån TV 4 på Facebook, ett väderinslag där man stretar på mot stormen ”känns det så här att gå till jobbet en måndag”.
    Det är skönt när man har någon att dela dragkraften med, tryggheten. Önskar att din dag ändå blir bra trots att känslan inte finns där just nu för dig.

  2. Maria skriver:

    Jag har ju aldrig kört lok utan bara tunnelbana och spårvagn där ett ”lok” fattas. Alla vagnar drar lika mycket. Det är väl därför jag inte behöver ngn som drar mig och jag slipper dra någon annan 😉

  3. livetslimbo skriver:

    Skönt med lastdelning.

  4. MiesLiv skriver:

    Så skönt att kunna växeldra. ❤

  5. MarveW skriver:

    Klok insikt med att dela på dragandet. Det gör resan så mycket enklare.

  6. Nickanlinda skriver:

    Kram till dig idag och fina blommiga plåster önskar jag dig 🌞🥀🌻🌼🌿🍀🌹

  7. WoW skriver:

    Själv kör jag ju oftast bandvagn 😉

  8. gunnardeckare skriver:

    Bra förhållande om man kan växeldra tycker jag

  9. Anneri skriver:

    Visst är det härligt att ha någon att dela ”lasten” med som kan växeldra med en. Annars kan det lätta bli lite tungt.

  10. Znogge skriver:

    Just det där att an är två som drar varandra är guld värt! Ge och ta…

  11. irrhönan skriver:

    Din mAn är fantastisk. Att du har honom är också fantastiskt. Det är inte en skam att låta sig dras, tvärtemot är det en storhet att inse när det behövs.
    Ni passar så bra ihop. Jag är glad för att ni har varann.

Kommentera

