Halv fyra

Vaknar av oljud strax innan halv fyra imorse. En helikopter dundrade förbi på låg höjd. Tyst undrar jag vem som har skjutits. Var har det hänt? Klarvaken tar jag med mig telefonen in på toaletten och kollar nyheterna. Den här gången är det ingen skjutning, men väl flera bilbränder i utkanten av min ”by”. Står i månljuset en stund och funderar över ”varför”, kryper sen ner i sängen igen. Lyssnar på mAnnens jämna andetag och försöker hitta yogakänslan i kroppen, lugna ner min skrämda kropp. 

Någon timme senare är det dags att vakna på riktigt och jag blir glad av solglittret bland fåren i min lilla hylla. Läser uppdatering om nattens händelse och tidiga spekulationer om anledningen till det.

Det känns behagligare att tänka på gårdagens yoga, som bjöd på nya rörelser och nya mantran. Jag är tacksam att jag hittade den här kursen, den känns som ett litet lyckokast. Min kropp behagar ju numera låsa sig och göra ont, mjuka rörelser är som balsam för den. Jag är lite snäll mot den och den tackar med att må lite bättre. 👍

Dags för dusch och morgonens utmaning: få till det nyklippta håret. Men med tanke på hur kort det är, så ska väl inte det vara något problem? 😉


*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Halv fyra

  1. Corleonia skriver:

    Det är trist att våld har blivit en lösningfaktor.
    Åh, ja jag tog en kort promenad på morgonen och hälsade på solen här. 🙂

  2. Maria skriver:

    Det finns nog inget svar på ”varför”. Jag tror att det sker för att det kan ske. För att ingen sätter ner foten. Men jag kan ha fel

  3. Malin skriver:

    ❤ kram från mig. Fin hylla!

  4. Znogge skriver:

    det händer på tok för mycket tråkigheter numera och man kan verkligen fråga sig varför. Våld och förstörelse leder ingen vart…

  5. pysbloggen skriver:

    Solhäsningar på olika sätt.

  6. K. skriver:

    Och jag tänker: coola benbeklädnader. Här går jag och är mest beige… Mitt i allt. Flyktbeteende.

Kommentera

