Å så kom solen!

Vaknade 6,03 och borrade ner mig lite extra i dunet. Hörde att mAnnen klev upp, men stnnade kvar för att njuta av sovmorgonen. 6,20 doftade det gott av nybryggt kaffe och eå kunde jag inte ligga kvar. Åt frukost och läste bloggar, såg ett par avsnitt av Bonusfamiljen, drog på mig kläder och packade ner böcker som skulle lämnas på biblioteket. Hade en idé om att inte ta med mig några i retur. Det gick som det brukar. 😜 Två böcker av Ann Cleeves och annan fick åka med i Gudrunkassan tillbaka. Promenadambitionen slocknade eftersom hela tillvaron var jämngrå. 

I allt det förortstrista hittade jag de här cyklarna. 🙂

Plötsligt låg det bara där, mitt på asfalten. ❤

 Köpte blomkål, gröna linser och lite annat till middagen och knatade hemåt. Men se då sprack himlen upp i ett brett leende och solen kittlade mig på nosen. Lämnade sakerna i köket och tog en ny liten tur. Hälsade på blåsippebacken, fixade lite i min trädgård och blev glad över att alla rosor är vid liv.

Dagens vegetariska Tikka masala med mangosallad blev galet god och kändes välbehövlig efter gårdagens köttiga kväll hos vännerna. Min kropp och mitt sinne vill ha fräscha, pigga smaker och munnen vill känna olika strukturer. Mat ska vara mjuk, knaprig, varm och kall. Olika – inte en och samma upplevelse. 🙈 Men vinerna var goda igår, så även äppelkakan. 

Kvällen tillbringar jag i soffan, deklarationen är inskickad och semesterplaneringen äntligen klar. Efter ett långt samtal med en mycket kär vän, inser jag återigen att var och en har sitt att slåss med. 


Nu ska jag bekanta mig med en av de lånade böckerna. Myslördag!

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Å så kom solen!

  1. Anneri skriver:

    Åh, blåsippor! Så vackra! Här har de inte vågat sig upp ännu, men den som väntar på något gott… 😉

  2. WoW skriver:

    Blåsippor var en raritet i mitt liv tills jag flyttade från sandlandet till kobbar & skär. Här kryllar det av blåsippor om våren, men ännu har de inte kommit i blom. Ni är lite före oss ju 🙂

  3. pysbloggen skriver:

    Ann Cleeves är en stor favorit!

Kommentera

