Att inte se svart

Varje gång jag står och rafsar i mina undersklädeslådor kommer jag att tänka på när mor sa ”Jag ser inte svart på svart längre”. Jag minns att jag skakade på huvudet och suckade, tämligen oförstående. Om jag minns rätt var det när mor skulle sy någonting som var svart. Idag förstår jag precis vad hon menade, svarta trosor och strumpor flyter ihop. Nu finns det ju mycket färg i mina lådor, men neutrala trosor och strumpor är hopplösa att se. 😐

Lite sådär kan livet te sig ibland, mörka tankar snor in sig i varandra som en trasslig massa. Då gäller det att rafsa lite till, så att färgklickarna dyker upp igen.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Att inte se svart

  1. Znogge skriver:

    Förstår precis vad du menar så färgklickarna behövs!

  2. pysbloggen skriver:

    Jag har börjat köpa färgglada trosor, mest för att. Men de är onekligen lättare att se i garderoben.

  3. Malin skriver:

    Vilken bra metafor för livet! En byrålåda med trassligt innehåll, med färger från grått till regnbågsfärgat… Kram sötaste du ❤

  4. MiesLiv skriver:

    Men MIG ser du trots att jag är svart… Hoppas jag åtminstone! 🙂

  5. krackelerad skriver:

    Svart är också en färg, allt svart är inte svart 😉

Kommentera

