Utflykt 

Påsken kom och gick. Långledigt och lugnt, med tid för återhämtning och plats för tankar. Gamla pusselbitar föll på plats, såna där som varit på vift länge. Såna som handlar om människors plats och roll i mitt liv. Intressant, lite sorgligt men framförallt skönt. Mitt i det där möter jag ju mig själv, vilket blev så tydligt under påskdagens morgonpromenad. Någonting gnagde och då är alltid en promenad svaret på der hela. När jag gick där och såg ut över landskapet tog jag upp mobilen och pratade in mina tankar. Sedan lyssnade jag. Redan där lättade känslan. Ut med det bara!

Jag önskar, hoppas och tror att jag har en annan roll i mina döttrars liv, än vad min egen mor har i mitt.

Nåväl, påskmiddag hölls här hemma för mina föräldrar, Äldsta med son och Kärmor, denna behagliga kvinna som jag är tacksam att jag har i mitt liv. Vi ringde upp Yngsta i Australien och när vår lille prins tog ipaden och tokpussade på sin moster (tack för korrigeringen Maria, någon faster har han ju inte), höll mitt hjärta på att spricka. Det är galet långt till henne…

Dotter och barnbarn stannade kvar efter middagen, mAnnen och den yngre förmågan försvann tidigt tillsammans med Emil i Lönneberga. Jag och Äldsta stannade kvar i soffan, pratade, knaprade chips och såg på Bonusfamiljen. Mysigt att få vara ensam med henne ett par timmar.

Påskhelgen avslutade jag på ett tåg till Göteborg, checkade in på ett hotell och slocknade tidigt. Igår pratades försäkringar på längden och tvären, en riktigt trevlig och bra utbildningsdag. Tillbaka hemåt på kvällen och nu är jag här med min favoritkopp igen. Himlen är blå, solen strålar och… ja nu kör vi igen.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Utflykt 

  1. Maria skriver:

    Faster? Har du en pojke med?

  2. Tomtan skriver:

    Andra sidan jorden är långt borta

  3. MarveW skriver:

    Vilken fin påsk. Det är en bra tid för promenad och eftertanke.

  4. pysbloggen skriver:

    Skönt! Härligt att du är inne för landning😊

Kommentera

